عجایبی درباره هواپیمایی بزرگ خاورمیانه از دوش گرفتن در هواپیما تا خدمه ای از ۱۵۰ كشور!

به گزارش مدیرسا شركت هواپیمایی امارات یكی از بزرگترین ایرلاین های خاورمیانه و جهان به حساب می آید كه دارای یكی از فعال ترین خطوط پروازی در جهان هم است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، شركت هواپیمایی امارات با اینكه پس از بسیاری دیگر از ایرلاین های بزرگ و مشهور جهان متولد، تاسیس و راه اندازی گردید، در مدت زمان كوتاهی موفق شد گوی رقابت را از بسیاری دیگر از قدرتمندترین رقبای خود برباید و وارد رقابت تنگاتنگی با آنها شود. در واقع این شركت در سال های اخیر تبدیل به یكی از بزرگترین، موفق ترین و فعال ترین شركت های هواپیمایی در منطقه خاورمیانه و جهان شده و با خریداری هواپیماهای مسافربری جدید، بزرگ و برتر از غول های هواپیماسازی همچون بوئینگ و ایرباس، به تقویت و ارتقای ناوگان هوایی خود اقدام نموده است.
گزارشی كه در وب سایت gotravelyourway آمده به ذكر برخی حقایق و دانستنی هایی درباره شركت هواپیمایی امارات كه امكان دارد تابحال نمی دانستید، اشاره شده است:
۱. در هواپیما می توانید دوش بگیرید!
در صورتی كه مشتریان و مسافران بلیت صندلی فرست كلاس را در هواپیماهای جدید و بزرگ فعال در خطوط هوایی شركت هواپیمایی امارات تهیه و خریداری كنند، قادر خواهند بود از خدمات اعجاب انگیز و رفاهی گوناگونی همچون دوش حمام هم بهره مند شوند كه یكی از آنها استفاده از دوش حمام است.

۲. میزبان صد فروند هواپیمای غول پیكر ایرباس A۳۸۰ است
هواپیماهای غول پیكر ایرباس مدل A۳۸۰ همچون معدود هواپیماهای مسافربری در جهان هستند كه ایرلاین های محدودی خریدار آنها بوده چونكه بیشتر ایرلاین های فعال و بزرگ تمایل به خریداری و استفاده از آنها دارند.

۳. خدمه پروازی آن از ۱۵۰ كشور جهان هستند
شركت هواپیمایی امارات یكی از بهترین و بین المللی ترین كادرهای پروازی در بین ایرلاین های فعال در جهان به حساب می آید چونكه خدمه پروازی خویش را كه شامل مهماندار، سرمهماندار، خلبان و كمك خلبان می شود، را از افراد برجسته و برتر اهل ۱۵۰ كشور جهان انتخاب و استخدام می كند.

۴. اولین پروازامارات در سال ۱۹۸۵ میلادی بود
نخستین پرواز شركت هواپیمایی امارات كه در سال ۱۹۸۵ میلادی تاسیس و به راه افتاده است، از مبدا شهر دوبی به مقصد كراچی پاكستان بود كه در همان سال با هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ صورت گرفت. پرواز شماره EK۶۰۰ تبدیل به یكی از سرنوشت ساز ترین پروازهای امارات شد و منجر به تولد یك ایرلاین جدید و بزرگ شد كه بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ پرواز هفتگی به بیشتر از ۱۴۰ شهر و ۸۰ كشور جهان دارد.
۵. ناوگان هوایی امارات دارنده بیشترین تعداد هواپیماهای پهن پیكر است
شركت هواپیمایی امارات جز معدود ایرلاین های جهان است كه میزبان بیشترین تعداد هواپیماهای پهن پیكر نظیر ایرباس A۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ است. در واقع می توان گفت امارات ایرویز بزرگترین اپراتور پرواز هواپیماهای پهن پیكر مذكور در جهان نام گرفته است.

۶. فرودگاه بین المللی دوبی سومین فرودگاه پرازدحام و فعال در جهان است
فرودگاه بین المللی دوبی بعنوان مقر اصلی شركت هواپیمایی امارات، پس از فرودگاههای جكس آن ویل آتلانتا در آمریكا و فرودگاه پكن كپیتال در چین، سومین فرودگاه پرازدحام و شلوغ جهان به حساب می آید. با این تفاوت كه ازدحام دو فرودگاه دیگر بیشتر مربوط به پروازهای داخلی است ولی حجم پروازهای فرودگاه دوبی بیشتر مربوط به مقاصد بین المللی و خارجی می شود.

۷. اسپانسر تیم های بزرگ ورزشی و فوتبال است
اگر شما جز طرفداران فوتبالی باشید، بدون شك نام هواپیمایی امارات را بر روی پیراهن و سایر تبلیغات ورزشی و استادیوم های خارجی نظیر تیم های فوتبال رئال مادرید و پاریسن ژرمن مشاهده كرده اید. در واقع، امارات ایرویز همواره یكی از بزرگترین و اولین اسپانسرها و شركت های حامی باشگاههای ورزشی قدرتمند در جهان به حساب می آید.

منبع: