رئیس بنیاد مستضعفان: بزودی فولاد كاوه جنوب كیش ۱۰ درصد فولاد كشور را تأمین می كند

به گزارش مدیرسا ایسنا/هرمزگانرئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با تكمیل فاز دوم فولاد كاوه جنوب كیش در نیمه اول سال ۹۹ تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن شمش فولاد در سال تحقق می یابد كه حدود ۱۰ درصد فولاد كشور را تأمین می كند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، پرویز فتاح بامداد امروز(چهارشنبه ۸ آبان) در بازدید از كارخانه فولاد كاوه جنوب كیش اظهار داشت: كارخانه تولید فولاد كاوه جنوب كیش وابسته به بنیاد مستضعفان است و فاز یك آن چند سال است كه بهره برداری می شود، ظرفیت آن یك میلیون و دویست هزارتن در سال شمش فولاد است كه امسال تقریباً به ركورد بالای ۹۰ درصد می رسد.

وی یكی از مزیت های مهم این كارخانه را تولید بدون زباله ۷۰ درصدی دانست و عنوان كرد: كارخانه فولاد كاوه جنوب كیش خوراكی كه استفاده می نماید در داخل تولید می شود، وجود آب شیرین كن به مجموع ۵۵ هزار مترمكعب در روز از مزیت های قابل توجه این كارخانه است كه هیچ صدمه ای به آب ها منطقه و زیرزمینی وارد نمی كند، تمام مواد اولیه و تجهیزات پیشبینی شده، تمام خریدها انجام گرفته، اثری از تحریم و محدودیت، نداریم و نمی بینیم و در مسائل زیست محیطی هم نارضایتی نداریم.

وی در مورد فاز دوم كارخانه فولاد جنوب كیش اظهار داشت: با تكمیل فاز دوم در نیمه ی اول سال ۹۹ مراسمی در سطح ملی در بندرعباس برگزار خواهیم كرد، ظرفیت فاز دوم هم مثل فاز یك، یك میلیون و دویست هزار تن شمش فولاد در سال است كه در مجموع به رقم دو میلیون و چهارصدهزارتن كه حدود ۱۰ درصد فولاد كشور را تأمین می كند، دست پیدا می نماییم.

رئیس بنیاد مستضعفان تعداد نیروی انسانی شاغل در فولاد كاوه جنوب كیش را ۲۵۰۰ نفر عنوان نمود و اضافه كرد: مجموعه ای از نیروهای جوان، شاداب و بومی را می بینیم كه تجلی از كار جهادی جمهوری اسلامی ایران است، نمادی از اقتصاد مقاومتی، كار و تلاش جوانان و متخصصان ایرانی با چهار شیفت كار كه تاثیر آن در اقتصاد ملی، منطقه و هرمزگان زیاد خواهد بود.

فتاح خاطرنشان كرد: سرمایه گذاری در مجموع در بنیاد مستضعفان ارزی و ریالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، اگر بتوانیم فاز دو را به بهره برداری برسانیم و مجموعاً دو میلیون و چهارصد هزار تن در سال بفروشیم به سوددهی می رسیم.

وی اضافه كرد: در همین مرحله هم به بورس ورود صورت گرفته است، ۱۶ درصد در بورس برای مردم عرضه شده و نشان از سوددهی و سرمایه اولیه دارد و اگر لازم باشد بیشتر عرضه می نماییم.