اعتصاب كارگران ۳ میلیارد دلار روی دست جنرال موتورز گذاشت

مدیرسا: مقامات جنرال موتورز اخیرا اعلام نموده اند كه اعتصابات ۴۰ روزه كارگران در كارخانه های این خودروساز، سه میلیارد دلار هزینه دربرداشته است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مدتهاست كه اخبار و گزارش های مختلفی از طرف منابع و رسانه های خبری مختلف درباب اعتصابات گسترده كارگران شركت خودروسازی جنرال موتورز انتشار یافته كه نشان میدهد وضعیت اضطراری و نابه سامانی برای این خودروساز بزرگ آمریكایی به وجود آمده است.
اخیرا مقامات جنرال موتورز اعلام نموده اند كه اعتصابات و اعتراضات كارگران فعال در كارخانه های این شركت باعث شده است جنرال موتورز در مجموع به میزان حدودا سه میلیارد دلار متضرر شود چونكه وضعیت خط تولید محصولات مختلف آن بگفته كارشناسان و مفسرین، در ماههای اخیر به شدت بهم ریخته و به مرحله آگهی و بحرانی نزدیك شده است.
طبق گزارش وب سایت cbsnews، این شركت كه بدون شك بزرگترین خودروساز آمریكا به حساب می آید و بیشترین سهم فروش در بازار خودروی این كشور را به خود مختص كرده است، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با كاهش هفت درصدی سود خالص حاصل از تولید و فروش محصولاتش روبه رو شده و این بدان معناست كه حدود یك میلیارد دلار از سود خالص این شركت تحت تاثیر اعتصابات اخیر كاهش پیدا كرده است.
مدتهاست كه كارگران جنرال موتورز تحت تاثیر مسائل مختلفی همچون افزایش حقوق و تسریع پرداخت حقوق، اعتصاب كرده بودند و از مدیران ارشد این شركت تقاضای رسیدگی سریع به درخواست شان را داشتند.

منبع: