مدیرعامل شركت هواپیمایی پویا: پرواز آنتونوف ۷۴ هیچ وقت ممنوع نشد!

به گزارش مدیرسا درپی مسائل به وجود آمده پیرامون پرواز آنتونوف ۷۴ در راه مشهد-تهران كه به قول برخی مسؤلان وقت صنعت هوایی كشور از جانب رئیس جمهور ممنوع شده بود، مدیر عامل شركت هواپیمایی پویا اظهار داشت: هیچ ممنوعیتی برای پرواز آنتونوف ۷۴ اعلام نشده و این پرنده طی پنج سال قبل بدون مشكل به مردم خدمت رسانی كرده است. همینطور مسائل به وجود آمده در پرواز مشهد-تهران هم در دست بررسی می باشد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، چندی قبل یكی از مسافران پرواز مشهد-تهران در فضای مجازی اعلام نمود كه با وجود ممنوعیت پرواز آنتونوف ۷۴ از جانب رئیس جمهور شركت هواپیمایی پویا از این هواپیما بهره برده و مشكل و نگرانی هایی برای مردم به وجود آورده است.
البته در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ هم محمد علی ایلخانی – مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور – در گفتگو با ایسنا اعلام نموده بود: با عنایت به تاكیدی كه دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رئیس جمهور هفته گذشته پرواز ایران ۱۴۰ را ممنوع كرد و بعد از آن هم در دستوری جداگانه پروازهای مسافری هواپیمای آنتونوف ۷۴ را ممنوع و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج كرد.
كاپیتان محمد محمدی بخش – مدیرعامل شركت هواپیمایی پویا- در اینباره به ایسنا اظهار داشت: این مقام مسئول كه ممنوعیت پرواز آنتونوف ۷۴ را در سال ۱۳۹۳ اعلام نموده بود، این خبر را در حالی به صورت نادرست بیان كرد كه هیچ وظیفه قانونی در این زمینه نداشته است و این مسئله از نظر اختیارات قانونی ارتباطی به شركت فرودگاه ها ندارد. چون كه اگر رئیس جمهور بخواهد ممنوعیتی برای پرواز آنتونوف ۷۴ یا هر هواپیمای دیگری اعلام نماید آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارسال كرده و نهایتا سازمان هواپیمایی كشوری ابلاغ می كند.
وی تصریح كرد: در همان زمان هم بررسی كردیم و متوجه شدیم كه شیطنت رسانه ای از جانب این مقام مسئول سر زده و این خبر حقیقت ندارد. مبحث ممنوعیت پرواز آنتونوف ۱۴۰ با آنتونوف ۷۴ متفاوت می باشد و هیچ ممنوعیتی به صورت شفاهی و كتبی از جانب رئیس جمهور برای پرواز آنتونوف ۷۴ به ما ابلاغ نشده است.
نباید خودمان را از آنتونوف محروم كنیم!
مدیرعامل شركت هواپیمایی پویا با اشاره به اینكه آنتونوف ۷۴ حدود پنج سال است كه بدون مشكل برای این شركت پرواز انجام می دهد و به مردم خدمت رسانی می كند، افزود: حتی اگر ممنوعیتی برای این هواپیما ابلاغ می شد كه این اتفاق نیافتاده است، بعد از مدتی توقف پرواز، آن پرونده با احراز صلاحیت از سازمان هواپیمایی می تواند پرواز كند.
محمدی بخش خاطرنشان كرد: آنتونوف ۷۴ هیچ گاه پرواز ممنوع نبوده و با احراز صلاحیت پروازی طی این مدت برای شركت هواپیمایی پویا كار كرده است. البته طی پنج سال قبل هیچ گاه از شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آنتونوف ۷۴ عدول نكرده ایم و مساله به وجود آمده برای مسافر پرواز مشهد-تهران در دست بررسی می باشد. اما نباید خودمان را از آنتونوف ۷۴ محروم نماییم.