با وجود لغو پروازهای رفت و برگشت چین در روز گذشته پروازهای امروز چین چرا در فرودگاه امام فرود آمد؟

به گزارش مدیرسا به دنبال فرود دو هواپیمای ماهان از شانگهای و گوانگ ژو با وجود تعلیق پروازهای رفت و برگشت چین، مدیر روابط عمومی شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام نمود: این دو پرواز، آخرین پروازهای چین بود كه انجام شد و دلیل آن هم این بود كه شركت هواپیمایی ماهان این پروازها را پیش تر به چین انجام داده بود و نمی توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال انتشار ویروس كرونا در كشورهای مختلف و اعلام وضعیت اخطار از جانب سازمان جهانی بهداشت، عصر روز گذشته (جمعه ۱۱ بهمن ماه) جلسه ای به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، اطلاعات، كشور، امور خارجه، راه و شهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه های ذیربط برگزار گردید تا برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس كرونا به كشور انجام و راهكارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
در این راستا رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری، شب گذشته از تعلیق پروازهای چین برای جلوگیری از ورود ویروس كرونا در جهت تصمیم اتخاذ شده در جلسه راهكارهای جلوگیری از ورود این ویروس و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای بازگشت مسافران ایرانی از چین اطلاع داد.
این در شرایطی است كه بر مبنای فهرست پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) صبح امروز دو هواپیما شركت هواپیمایی ماهان از چین و از شهرهای شانگهای و گوانگ ژو در ساعت های ۰۴: ۲۸ دقیقه و ۰۵: ۱۶ در این فرودگاه فرود آمدند.

علی كاشانی – مدیر روابط عمومی شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)- در اینباره به ایسنا اظهار داشت: این دو پرواز، آخرین پروازهای چین بودند كه انجام شد و دلیل آن هم این بود كه شركت هواپیمایی ماهان این پروازها را انجام داده بود و نمی توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم.
وی در پاسخ بهخ سوالی درباره اینكه آیا بازگشت این هواپیماها در مصوبه روز گذشته جلسه بررسی راهكارهای جلوگیری از ورود ویروس كرونا به كشور و مقابله با این ویروس، اعلام شده بود یا خیر، اضافه كرد: از این مساله خبری ندارم اما این پرواز به علت اینكه مسیر رفت آن پیش از ابلاغ این مصوبه انجام شده بود نمی توانست به كشور بازنگردد و از این به اعد دیگر هیچ پروازی نخواهیم داشت.
مدیر روابط عمومی شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همینطور درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ورود ویروس كرونا از راه این دو پرواز اظهار نمود: همه اقدامات پیشگیرانه و پزشكی در این راستا صورت خواهد گرفت و ماموران وزارت بهداشت در ورودی فرودگاه امام خمینی (ره) همه مسافران را غربالگری می كنند و هواپیماهای مورد نظر هم ضدعفونی خواهند شد.