استقبال دیپلمه ها از طرح های خوداشتغالی

به گزارش مدیرسا مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی با اشاره به اینكه بیشترین تمایل دیپلمه ها به سمت طرح های خرد و خود اشتغالی بوده است، اظهار داشت: ۱۳ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال، دارای مدرك تحصیلی بالاتر از دیپلم هستند كه طرح های بزرگ را مدیریت می كنند.

رامین اسدی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: این ۱۳ درصد وارد سامانه اشتغال فراگیر شده اند و هم اكنون طرح های بزرگ و پیشران را مدیریت و فضای كسب و كار را برای آینده مهیا می كنند.

وی عمده طرح ها را در زمینه گلخانه، اصلاح نژاد دام، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات، معدن و گردشگری دانست و اضافه كرد: تصمیم داریم در آینده افراد تحصیلكرده بیشتری وارد شوند و با عرضه طرح های خوب، این تسهیلات را در فازهای بعد دریافت نمایند.

تمایل دیپلمه ها به طرح های خرد و خوداشتغالی

به گفته مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی، طرح هایی كه افراد دیپلم یا با مدرك پایین تر به دنبال آنها رفته اند عموما در بحث خود اشتغالی و طرح های خرد بوده است.

اسدی درباره سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان هم اظهار داشت: سقف اعطای تسهیلات نامحدود است و ارقام ما بسته به نوع طرح در گلخانه یا اصلاح نژاد دام از ۲۰۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیارد تومان را شامل می شود، مهم این است كه اشتغال تعهد داده شده به ازای ایجاد هر شغل حداكثر تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

وی اظهار داشت: بیشترین مبلغ درخواست وام مربوط به طرح های خوداشتغالی بوده ولی افراد تحصیلكرده هم درخواست تسهیلاتشان بالای ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

طرح های توجیهی و اشتغالزا در اولویت پرداخت تسهیلات

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی با تاكید بر پرداخت تسهیلات به طرح های توجیهی و اولویت دار، اظهار داشت: نزدیك به ۸۰ درصد منابعی كه در اختیار بانك های عامل برای برنامه اشتغال روستایی اختصاص یافته به طرح های اشتغالزای دارای توجیه اقتصادی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی پرداخت شده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به قول كارشناسان اجرای موفق این طرح باعث كاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی برای جوانان جویای كار و حل بیكاری در مناطق روستایی و عشایری می شود.