شورای هماهنگی بانكها اعلام كرد: باجه عصر بانك ها در سراسر كشور از شنبه به مدت یك هفته تعطیل شد

به گزارش مدیرسا شورای هماهنگی بانك ها در جلسه امروز خود مصوب كرد تا از شنبه آینده به مدت یك هفته، باجه عصر بانك ها تعطیل شده و ساعت كاری روزانه بانكهای استان های درگیر كرونا را، استانداران اعلام كنند.

به گزارش مدیرسا به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی بانك ها، در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانك ها كه امروز بامداد و با دستور جلوگیری از شیوع بیماری كرونا در شبكه بانكی كشور برگزار شد، اعضای جلسه تصمیم های ویژه ای را به منظور مقابله با این بیماری اتخاذ كردند.
مدیران عامل عضو شورا ابتدا با عرضه گزارشی از وضعیت شعب و بیان دغدغه های كاركنان خود، بر ضرورت به كارگیری حداكثر امكانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تاكید كردند.
بر اساس این گزارش، در این نشست مصوب شد از شنبه آینده ۱۰ اسفند به مدت یك هفته، باجه عصر بانكهای كل كشور تعطیل و ساعت كاری روزانه استان های درگیر با بیماری كرونا هم با مصوبات استانداری هماهنگ شود.
در ادامه، دكتر رسول بهاری از پزشكان مجرب كشور و فوق تخصص ریه، به تشریح ابعادی از بیماری كرونا پرداخت و با بیان این كه حالا اضطراب و نگرانی از این بیماری بیشتر از خود بیماری در جامعه صدمه زا شده است، اظهار داشت: استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می كند و این خود عاملی برای اثرگذاری بیشتر بیماری كروناست.
وی با بیان این كه رعایت بهداشت فردی، مهمترین عامل مقابله با بیماری است، اظهار نمود: سازمان بهداشت جهانی هم تاكید كرده كه شست و شوی مرتب دست ها و ضد عفونی كردن میز و ابزار كار، عدم استفاده از گوشی تلفن همراه، خوردن غذای پخته شده، دست ندادن و روبوسی نكردن از مهمترین راه های پیشگیری از شیوع بیماری كروناست.
او با تاكید بر این كه خطر كرونا به مراتب كمتر از خیلی از بیماری ها نظیر آنفلوآنزاست، افزود: سرفه و عطسه باید در آرنج و یا در دستمال كاغذی باشد، نباید به صورت، چشم ها و حتی گوش ها دست زد و كسانی كه كوچك ترین علایم این بیماری را دارند باید خویش را از محیط های عمومی دور نگه دارند.
فرانك كرمی از پزشكان مجرب كشور و فوق تخصص بیماری های عفونی هم در این نشست با بیان این كه استفاده از ماسك تأثیری در پیشگیری از شیوع این بیماری ندارد و در مواردی می تواند خطرآفرین هم باشد، اظهار داشت: كیبورد، مانیتور، میز، صندلی، دستگیره های در و امثال آنها عامل انتقال ویروس كرونا هستند و نباید به صورت اشتراكی از آنها استفاده شده و مرتباً باید ضد عفونی شوند.
وی با تاكید بر این كه انواع پول و اسكناس، یكی از مهمترین عوامل انتقال ویروس هستند، از بانك ها خواست امكانات بانكداری غیر حضوری خویش را توسعه داده و مردم را به استفاده از آنها تشویق كنند.
محمدرضا حسین زاده رئیس شواری هماهنگی بانك ها هم در این جلسه با بیان این كه كاركنان بانك ها در معرض انواع صدمه ها هستند، اظهار داشت: حالا شعب بانك ها محل رجوع عموم مردم است و ازاین رو باید حداكثر همكاری برای ضد عفونی كردن و پیشگیری از شیوع بیماری در شعب صورت گیرد.
وی با تشكر از صبر و شكیبایی تمامی كاركنان شبكه بانكی كشور كه در این شرایط خاص به مردم خدمت رسانی می كنند، از عموم مردم درخواست نمود در روزهایی كه بیماری كرونا شایع شده است، تا حد امكان از حضور در شعب خودداری كرده و از ابزارهای بانكداری الكترونیكی و بانكداری دیجیتال امور خویش را مدیریت كنند.
مدیران عامل بانك ها، پیاده سازی روش های آموزشی پیشگیری از شیوع و روش های مقابله با بیماری كرونا در شعب از راه انتشار بروشور و نمایش فیلم در واحدهای بانك را مورد تاكید قرار داده و خاطرنشان كردند: نباید اجازه دهیم این بیماری، سلامتی كاركنان و مشتریان را به خطر بیندازد، بلكه باید با رعایت هشدارهای پزشكان و مسؤلان بهداشتی كشور، چالش پیش آمده را به سرعت پشت سر بگذاریم.