ادامه كسادی بازار مسكن در سایه كرونا

مدیرسا: متاثر از شیوع ویروس كرونا، بازار مسكن در اولین روز هفته كار خودرا با كسادی بیشتر شروع كرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، فعالان بازار ملك می گویند كه روز شنبه ۱۰ اسفند ماه با افزایش نگرانی ها از اپیدمی كرونا ویروس، تعداد مراجعات و تعداد قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسكن در تهران نسبت به هفته قبل كاهش پیدا كرده و تقریباً به نصف معاملات هفته های اخیر رسیده است.
بازار مسكن شب عید كه در دو سه ماه اخیر از رونق نسبتاً مناسبی برخوردار بود تحت تاثیر شیوع كرونا ویروس با افت معاملات مواجه گردید. بطوریكه متعاملین می كوشند حتی المقدور از مواجهه با یكدیگر اجتناب كنند و حتی بعضی مشتریان و فروشندگان كه تصمیم قطعی خودرا برای معامله یك واحد مشخص در هفته گذشته گرفته اند از امضا امتناع می كنند.
بهمن ماه كه هنوز سایه بیماری كرونا بر بازارهای مالی كشور سنگینی نمی كرد معاملات مسكن در تهران به ۱۳ هزار و ۲۶۴ فقره رسید كه نسبت به دی ماه امسال ۲۴ درصد و نسبت به بهمن ماه پارینه ۴۲ درصد افزایش نشان داد.
مطابق اعلام بانك مركزی، میانگین قیمت مسكن در شهر تهران نیز با افزایش ۴.۳ درصد نسبت به ماه قبل و رشد ۴۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل به رقم بی سابقه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید.
بر این اساس، پیش بینی می شد مطابق رفتار معمول بازار مسكن تا اردیبهشت ماه این روند ادامه پیدا كند اما معین نمی باشد در وضعیت فعلی كه نگرانی ها از گسترش كرونا بر اقتصاد كشور سایه افكنده تا چه زمان كسادی بر بازار مسكن حاكم خواهد بود.

منبع: