بوئینگ ۷۳۷ مكس بازمی گردد!

به گزارش مدیرسا مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس احتمالاً در هفته های آتی باری دیگر صادر خواهد شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا پس از آن كه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس به فاصله كمتر از ۶ ماه پارسال سقوط كردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام نمودند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریكا با همكاری سایر موسسات و نهادهای مربوطه در مورد نقص نرم افزاری و سایر مشكلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.
الان نزدیك به یك سال است كه این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین گیر شده و مجوز پرواز برای آن صادر نشده است.
اما حالا طبق گزارش رویترز، استفان دیكسون، مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریكا برآورد و اعلام نموده كه مجوز پرواز برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس پس از تكمیل تستهای پروازی بار دیگر صادر خواهد شد.
وی در جریان برگزاری یك كنفرانس هوانوردی در واشنگتن اظهار داشت: در ماه های گذشته این سازمان با همكاری تمامی متخصصان مربوطه در تلاش بوده تا به بررسی و یافتن علل و مشكلات مربوط به ایمنی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس بپردازند و حالا میتوانم این نوید را به خیلی از ایرلاین های مختلف در كشورهای جهان بدهم كه پس از تكمیل تستهای پروازی بار دیگر مجوز پرواز برای این جت مسافربری صادر خواهد شد.
به قول وی انتظار می رود هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مكس در هفته های آتی از حالت زمین گیر بودن درخواهند آمد و باری دیگر به پرواز در آسمان كشورهای مختلف خواهند پرداخت.