سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد كاهش تقاضا عامل كاهش پروازها و زمین گیرشدن هواپیماها

به گزارش مدیرسا سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام نمود: كم بودن مسافر و تقاضا، عامل كاهش و حداقلی شدن پروازهای داخلی بوده كه البته به علت توجه كردن مردم به سفارش های صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع كرونا و ماه رمضان است.
رضا جعفرزاده در گفتگو با ایسنا، اظهارکرد: اگر استان های مختلف محدودیت های خویش را برای پذیرش مسافران و عرضه خدمات مختلف به آنها بردارند و شرایط در این حوزه به حالت سابق برگردد، مشکلی برای بازگشت وضعیت پروازهای داخلی به حالت سابق وجود ندارد.
وی ادامه داد: معمولا هر ساله در ماه رمضان پروازهای داخلی کمتر از بازه های زمانی دیگر است و سال جاری شاهد شیوع کرونا پیش از فرارسیدن ماه رمضان هم بودیم و همین مسئله سبب شد تا پروازها از سال های قبل به مراتب کمتر شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در شرایط کنونی به غیر از مسائلی که ناشی از شیوع کرونا وجود دارد، پایین بودن تقاضا مردم برای پروازهای داخلی یکی از مهمترین علل کم بودن پروازها و زمین گیر شدن هواپیماهاست. البته هم اکنون در همه کشورهای دنیا پروازها با مشکل روبرو شده و هواپیماها به خاطر شیوع کرونا زمین گیر شده اند.
جعفرزاده درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت های هواپیمایی داخلی ناشی از شیوع کرونا و استرداد بلیت هواپیما در ماه های گذشته، اظهار داشت: میزان دقیق خسارات وارد شده به ایرلاین های داخلی هنوز مشخص نبوده و در حال محاسبه است، چون که همچنان وضعیت پروازهای داخلی مانند گذشته به روال عادی بازنگشته است و این خسارات ادامه دارد و الان در حال بررسی و پیگیری پرداخت تسهیلات به این شرکت ها هستیم.