بعد از رفع محدودیت های كرونا چگونه سفر كنیم؟

مدیرسا: با كم شدن محدودیت های سفر و رعایت پروتكل های بهداشتی تقاضا برای سفر بالا رفته است اما چگونه می توان با مناسب ترین قیمت بلیت هواپیما تهیه كرد؟

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، شیوع ویروس کرونا سبب محدود شدن سفر و گردشگری شد اما این بدان معنا نیست که نیاز به گردش و مسافرت از بین رفته است. همه ما آماده ایم تا بعد از کاهش محدودیت ها با خرید بلیت هواپیما یا هر روش دیگری به سفر برویم. اما چگونه و در شرایطی که هنوز کرونا کاملاً شکست نخورده است به سفر برویم تا بیمار نشویم؟ حالا که تقاضای انباشته ای از سفر وجود دارد و این قیمت بخش های مختلف را بیشتر می کند چگونه می توان ارزان ترین بلیت هواپیما را تهیه کرد؟ در این مطلب به این پرسش ها پاسخ می دهیم.
افزایش ناگهانی تقاضا برای سفر در دوران پساکرونا
پس از آنکه محدودیت های کرونا به تدریج برداشته شود و مناطق بیشتری برای سفر باز شوند، تقاضای انباشته شده برای سفر مانند فنری جمع شده ناگهان آزاد می شود. هر چند ممکنست گروهی از افراد از خیر سفر نوروزیشان گذشته باشند، اما بخش بزرگی از جامعه فقط آنرا به تعویق انداخته اند و مایلند در نخستین فرصت به سفر بروند. این حجم از تقاضا برای خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و همین طور مکان های اقامتی مانند هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی سبب جهش موقتی قیمت ها خواهد شد. همین طور ترافیک به وجود آمده سبب تکمیل ظرفیت این مراکز می شود.
در این میان احتمالاً خطوط هواپیمایی و مراکز اقامتی در کوتاه مدت تلاش می کنند تا ظرفیت خودرا بالا برند. برای نمونه تعداد پروازها در هفته افزایش پیدا کند و یا هتل ها و اقامتگاه ها حتی اتاق هایی که مدتی متروک بوده اند را سریع تر آماده کرده و وارد چرخه خدمات دهی کنند.

رعایت نکات بهداشتی همچنان لازمه سفر خواهد بود!
تا زمانی که دارو و از آن مهم تر واکسنی برای کرونا کشف نشود، همچنان کرونا یک بیماری با قابلیت شیوع بالاست که در کمین ما نشسته است. پس ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه ضروری می باشد. رعایت موارد بهداشتی در جنبه های مختلف سفر ضروری می باشد. از یک سو مسافران باید مراقب باشند و در زمان صرف غذا، لمس اشیای گوناگون یا ارتباط با دیگران، پاکیزگی دست ها و ناقل نبودن خود و دیگران را در نظر بگیرند و در مکان های پرجمعیت از ماسک استفاده کنند. همین طور مکان های ارائه دهنده خدمات هم باید به گونه دیگری رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود داشته باشند. اماکن ارائه دهنده خدمات رفت و آمد مانند فرودگاه ها و هواپیماها باید بطور پیوسته ضدعفونی شده و کارکنان این مراکز مانند مسئولان کنترل، بازرسان پرواز و مهمانداران پیوسته مورد معاینه قرار گرفته و با ماسک و دستکش با مسافران در ارتباط باشند. مراکز اقامتی نیز باید موارد بهداشتی را با دقت رعایت نمایند، برای اینکه یک هتل یا اقامتگاه در طول سفر گردشگران نقش خانه را برای میهمانان ایفا می کند.
در شرایط گرانی پیش آمده، چگونه ارزان ترین بلیت هواپیما را پیدا کنیم؟
همانطور که اشاره شد به علت افزایش ناگهانی تقاضا برای سفر، احتمالاً قیمت بلیت هواپیما و وسایل سفر دیگر با جهش رو به رو می شود. در این شرایط چگونه می توان ارزان ترین بلیت هواپیما را پیدا کرد؟ این در حالیست که بطور عادی، آژانس های مسافرتی و سایت های فروش بلیط هواپیما، قیمت های متفاوتی را برای پروازهای یکسان ارائه می دهند. برای اینکه هر کدام حاشیه سود متفاوتی را برای خود در نظر گرفته اند. همین طور جدا از تفاوت قیمتی پروازهای مختلف در ایام هفته، در ساعات یک روز و توسط ایرلاین ها گوناگون است.
تنوع قیمتی پروازها و رشد پیوسته قیمت ها، ضرورت پیدا کردن بلیت هواپیما ارزان توسط مسافران را بیش از پیش ضروری می نماید. اما آیا با این شمار زیاد سایت های فروش اینترنتی بلیت هواپیما و جزئیات متفاوت در تعیین قیمت، آیا جست وجو در اینترنت و سایت های مختلف ممکن یا به صرفه است؟! پس چاره چیست؟
با سفرمارکت ارزان ترین بلیت هواپیما را سریع و آسان تهیه کنید
سفرمارکت یک موتور جست وجوی تخصصی خدمات سفر مانند بلیت هواپیما و تور مسافرتی است که مشکل جست وجو در میان صدها سایت مختلف را برای مسافران و گردشگران حل کرده است. اما مزایای خرید آنلاین بلیت هواپیما از سفرمارکت چیست؟ سفرمارکت که به صورت یک بازار مجازی (market place) عمل می کند، فروشندگان و عرضه کنندگان معتبر و خوشنام بازار سفر را گردآورده و بلیت هواپیمای عرضه شده توسط آنان را در یک پلت فرم به مخاطب عرضه می کند. در نتیجه کاربران بجای جست وجو در بین چندین سایت، تنها با یک کلیک قیمت همه عرضه کنندگان را به صورت یکجا و یکپارچه می بینند و آنها را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

علاوه بر آسانی پدید آمده در اثر قابلیت جست وجوی سفرمارکت، این بازار مجازی بلیت هواپیما مانند هر بازار دیگری یک رقابت سالم و پویا را بین آژانس های مختلف به وجود آورده است. همین رقابت برای به دست بیشترین سهم بازار و جلب مشتریان بیشتر زمینه ای برای بهره وری بیشتر آژانس ها و کاهش قیمت ها است. بنا بر این عملکرد سفرمارکت در بین مدت می تواند جلوی جهش قیمتی خدمات سفر را گرفته و سبب کاهش قیمت بلیت هواپیما شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سفر و خواندن مقالات کاربردی در حوزه گردشگری می توانید به مجله گردشگری سفرمارکت https: //safarmarket.com/blog مراجعه و انواع اطلاعات لازم قبل از سفر و حین سفر به تفکیک هر شهر و کشور را مطالعه کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: