توان تولید موتورسیكلت برقی در كشور بوجود آمد

به گزارش مدیرسا در جلسه سرپرست وزارت صمت با اتحادیه تولیدكنندگان موتورسیكلت با اشاره به ایجاد توان تولید موتورسیكلت های برقی در داخل كشور، مقرر شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور، از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه هماهنگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش روی صنعت موتورسیکلت کشور، با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برگزار گردید.
در این جلسه ۴ مبحث اساسی مطرح و مورد تصمیم گیری واقع شد که مهمترین آن، تخصیص ارز قطعات مورد نیاز برای تولید بود؛ به نحوی که بر مبنای هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شد تا برای تأمین ارز مورد نیاز واردات این قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید، از محل ارز حاصل از صادرات اقدام گردد.
گفتنی است هم اکنون ۴ واحد تولیدکننده فعال در عرصه تولید موتورسیکلت وجود دارند. همینطور در مورد رفع مشکل تأمین قطعات یدکی انواع موتور هم مقرر شد تا با ابلاغ معاونت امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت های وارداتی برای تأمین قطعات یدکی هم برداشته شود.
در حوزه موتورسیکلت برقی هم مطابق با بیان انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، توان تولید انواع موتور برقی در کشور بوجود آمده و هم اکنون، ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در انبار کارخانجات موجود است.
نقطه قوت تولید موتورهای برقی در کشور آن است که حتی توان تولید باطری موتورسیکلت های برقی هم در کشور وجود دارد؛ به نحوی که باطری های موتورسیکلت هم در کشور داخلی سازی شده است.
همچنین بنا به اعلام انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، در صورت پشتیبانی از تولید موتور برقی، امکان تولید بیست هزار دستگاه موتور برقی تا آخر سال وجود دارد.
در جمع بندی جلسه قرار بر این شد که تولید موتورسیکلت برقی از دو طریق مورد پیگیری واقع شود که شامل عقد تفاهم نامه با شهرداری تهران و استفاده از منابع ماده ۱۲ (حاصل از صرفه جویی سوخت) و هم آگاهی رسانی به مردم و تشویق آنها به توسعه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی هم با عنایت به تأثیرات مطلوبی که بر هوای پاک کلانشهرها همچون تهران دارد، صورت گیرد.
انجمن موتورسیکلت همینطور متعهد شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور را از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش داده و مراکز ساخت داخل را به منظور کاهش ارزبری محسوس راه اندازی نماید.

منبع: