وام كرونایی رانندگان برون شهری به كجا رسید؟

مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: تسهیلات شش میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری همچنان با مشكلاتی مواجه می باشد و با وجود اینكه پیشرفت هایی در كار حاصل شده بعضی از بانك ها كارشكنی می كنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا کاهش حدود ۸۰ درصدی سفرهای جاده ای مردم با بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی) رانندگان برون شهری این وسایل نقلیه با ضرر و زیان بسیاری ناشی از کاهش مسافر در روزهای مسافر و بعد از آن مواجه گشتند. نهایتا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طرف ستاد مقابله با کرونا برای این رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شد تا خسارات ناشی از شیوع این ویروس به شکلی برای این مشاغل جبران شود.
تصویب این تسهیلات در حال در خرداد ماه امسال صورت گرفت و قرار شد در ماه جاری پرداخت گردد که همچنان این اتفاق نیافتاده است.
داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده در حال پیگیری و پرداخت به برخی رانندگان است اما سرعتی که مد نظرمان بود تا رانندگان بتوانند در تیر ماه تسهیلات خودرا دریافت نمایند وجود ندارد و مشکل در سامانه کارا وجود دارد.
وی ادامه داد: در این راستا بعضی از بانک ها کارشکنی می کنند در حالی که مصوب شده بود بانکهای عامل باید چک و سفته را بعنوان تضامین قبول کنند.
وی افزود: برخی موانع تا حدودی در این راستا برطرف شده اما از وزارت کار و دیگر دستگاه های متولی می خواهیم مشکلات و موانع را برطرف کنند و مشکل کندی سامانه کارا را حل کنند. چونکه راننده لطمه در کرونا همچنان با مشکل مواجه می باشد و هر چه سریع تر این تسهیلات را دریافت کند جهت زندگی او بهتر است. این در حالیست که ماه از نیمه گذشته و هنوز خیلی از رانندگان تسهیلات خودرا دریافت نکرده اند.
باقرجوان اظهار نمود: بانکهای عامل باید برمبنای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنند و نظرات خودرا دراین زمینه اعمال نکنند.