معاون طرح و برنامه وزارت صمت: تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در كشور هدف گذاری شده است

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اظهار داشت: با اقدامات انجام شده تولید ۵۵ میلیون تن شمش فولاد در كشور هدف گذاری شده كه به آن دست خواهیم یافت.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سعید زرندی در مسافرت به استان قزوین برای بازدید از واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات آنها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال جهش تولید باید زمینه حمایت های اساسی و جدی از تولید را محقق نماییم تا مسائلی که خارج از محدوده اختیار سرمایه گذاران است نتواند آنها را از چرخه تولید خارج کند. وی افزود: اعتبارات سرمایه در گردش از محل تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید که از سال ۹۵ برقرار شده امسال هم می تواند در اختیار صنعتگران قرار گیرد. زرندی بیان کرد: البته تاکید داریم صنعتگران در کنار پیگیری مشکلات بانکی خود به منابع جدید که توسط دولت به وجود آمده هم توجه داشته باشند و فقط به منبع بانک اتکا نکنند.
وی گفت: سیاست جدید دولت و وزارت صمت این است که تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولید بزرگ از بورس تامین شود که در این میان عرضه سهام شرکت ها در بورس و انتشار اوراق می تواند کمک مؤثری باشد. معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: با تنوعی که در منابع مالی بورس و اوراق وجود دارد می توان در بخش پذیرش و عرضه سهام و انتشار اوراق مورد استفاده قرار داد. حمایت مالیاتی از استفاده کنندگان از ظرفیت اوراق و بورس وی افزود: امسال در نظر داریم واحدهایی که از ظرفیت بازار سرمایه در بخش پذیرش سهام و یا انتشار اوراق استفاده کنند از طرف سازمان امور مالیاتی به پرونده سال قبل آنها رسیدگی و ورود نشود. زرندی اظهار داشت: در سال قبل از میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق انتشار یافته سهم صنعت حدود ۲.۵ درصد بود که این میزان در سه ماهه اول امسال به ۱۷.۵ درصد رسیده که نشان میدهد این مساله مورد توجه قرار گرفته است. معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: از صنعتگران و تولیدکنندگان انتظار داریم این فرصت را از دست ندهند و از ظرفیت اوراق و سهام بورس استفاده کنند.
هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد وی درباب وضعیت تولید فولاد در کشور هم اظهار داشت: در صنعت فولاد نگاه کلان داریم و هم اکنون از نظر ظرفیت های به وجود آمده هیچ مشکلی نداریم و با ظرفیتی که در تولید شمش فولاد مهیا شده دنبال سرمایه گذاران جدید هستیم تا با تنوع در تولید وارد این صنعت شوند. زرندی افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۴ تولید بیش از ۵۵ میلیون تن شمش فولاد است و امیدواریم این میزان تولید محقق شود. معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: باید به سمت تولید فولاد با ارزش افزوده بالا در پایین دست حرکت نماییم و بدانیم التهاب به وجود آمده و نوسانات ارزی هم موقتی است که متأثر از بازار و نوسان قیمت ارز و یا گاهی ناشی از سوء استفاده برخی بوده که در ستاد تنظیم بازار برای آن تدبیر شده تا وضعیت کنترل شود و به سمت جهش تولید گام برداریم.
وی گفت: در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۵.۵ درصدی در تولید شمش فولاد بودیم و این ظرفیت به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده و به صادرات در پایین دست هم فکر خواهیم کرد که سیاست ها در یک بسته از طرف ستاد تنظیم بازار ارائه خواهد شد.