معاون وزیر راه و شهرسازی: چندین پروژه در حال مطالعه برای ورود به بورس مسكن می باشد

به گزارش مدیرسا معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی صندوق پروژه تهیه كرده ایم كه در حال به روز رسانی اطلاعات و مطالعات برای ورود به بورس مسكن می باشد.
محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: صندوق های سرمایه گذاری مسکن و ساختمان یک بخش مولد است که پروژه های مسکونی، تجاری و دیگر خدمات مورد نیاز شهری به صورت سهام عرضه می شود و متقاضیان می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: این ظرفیتی است که می تواند به رونق بخش ساخت و ساز منجر شود. البته تا قبل از این به شکل محدود وجود داشت اما مقرر است آنرا گسترده تر نماییم.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این خبر که تعداد چشمگیری صندوق پروژه تهیه کرده ایم که در حال به روز رسانی اطلاعات و مطالعات است اظهار داشت: پیش بینی می نماییم در چند ماه آینده یکی یکی این پروژه ها به بورس معرفی شود.
محمودزاده در تشریح تفاوت بورس مسکن با بورس املاک و مستغلات اظهار داشت: موضوعی که وزارت اقتصاد تحت عنوان بورس املاک و مستغلات اعلام نموده عرضه اموال مازاد دستگاه های اجرائیست که بمنظور دستیابی به درآمدهای بودجه ای، قبل از این هم به شکل آگهی در روزنامه یا دیگر روش های سنتی انجام می شد و الان این پروسه مقرر است در بورس صورت گیرد.
وی اشاره کرد: بدین سبب بورس املاک و مستغلات چیز جدیدی نیست و تنها اتفاق جدید آن است که بمنظور ایجاد شفافیت، فروش اموال مازاد دولتی بجای آگهی های سنتی بوسیله بورس انجام می شود.

منبع: