رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام كرد؛ شكایت سازمان امور مالیاتی از برخی دستگاه های دولتی

رئیس سازمان امور مالیاتی، از اقامه دعوای این سازمان ضد برخی دستگاه های دولتی به سبب عدم ارائه اطلاعات مالی خود آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از صدا و سیما، امید علی پارسا اظهار داشت: مقابل برخی دستگاه های دولتی که داده ها و اطلاعات خودرا در اختیار این سازمان قرار نمی دهند، بوسیله دادستانی اقامه دعوای قضائی و اعلام جرم شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی درباره لزوم اتصال سامانه های دستگاه های مختلف دولتی به یکدیگر و استفاده از این اطلاعات اظهار داشت: اجزای مختلف حاکمیت باید به داده ها و اطلاعات سایر اجزا دسترسی داشته باشند و این مساله در جهان امروز برای اداره کشور ضروری می باشد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از برخی داده ها درباب تصمیم گیری های مالیاتی اظهار داشت: دولت اجازه دارد که امکان استفاده از این اطلاعات را به اجزا و دستگاه های مختلف بدهد.
پارسا افزود: در همین راستا سازمان امور مالیاتی نیز جهت استفاده از اطلاعات برخی دستگاه ها اقدام نموده و مقابل آنهایی که از دادن این اطلاعات خودداری کرده اند اقامه دعوا شده و در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: درباب تعداد دیگری از دستگاه ها نیز که اطلاعات نداده اند با سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صحبت کرده ایم تا تخصیص منابع آنها را انجام ندهند و به مرور این دریافت اطلاعات تکمیل خواهد شد. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4