مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: تمامی فعالیت ها بنادر تجاری كشور به صورت شبانه روزی در حال انجام می باشد

به گزارش مدیرسا هرمزگان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تمامی فعالیت ها در بنادر تجاری كشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و هیچ شرایطی موجب نشده حتی یك ساعت بنادر كشور گرفتار ركود و توقف شوند.

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بامداد امروز(۲۷ مهرماه) در مسافرت یک روزه به استان هرمزگان به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از بخش های مختلف بندر شهید رجایی همچون ترمینال های کانتینری و فله بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت ها و پروژه های این بندر قرار گرفت.

راستاد در بازدید از بندر شهید رجایی در بندرعباس با اعلان اینکه تمامی فعالیت ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است، عنوان کرد: از شروع سال جاری تا حالا در تمامی بنادر تجاری کشور که دارای ظرفیت ۲۴۶ میلیون تن هستند، بیش از ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

وی افزود: هیچ شرایطی موجب نشده حتی یک ساعت بنادر کشور گرفتار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله ها فعال می باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در بنادر استان هرمزگان خصوصاً در بندر شهید رجایی بعنوان بندر اصلی کشور نیز فعالیت ها بی وقفه ادامه دارد و از شروع سال جاری تا حالا بیش از ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد اشاره کرد: با وجود تمامی تحریم ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور ما تحمیل شده است و تلاش هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه کارهای بندری کشور ما صورت می گیرد اما روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشور در همه بنادر کاملاً فعال و در حال انجام می باشد.

وی اشاره کرد: فعالیت ها و پروژه های توسعه ای در بنادر کشور نیز با قوت به پیش می روند و عمدتاً در قالب برنامه زمان بندی صورت گرفته در حال اجرا هستند و بواسطه این سرمایه گذاری ها ظرفیت های جدید در بنادر کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قسمتی از این سرمایه گذاری ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در امتداد ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

راستاد تصریح کرد: امیدواریم تعداد قابل توجهی از این پروژه ها تا آخر سال جاری به بهره برداری برسند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخش های عمرانی، نفتی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی همچون روند راه اندازی ساختمان مرجع دریایی، پایانه کانتینری و روند تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید نمود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، استان هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

منبع: