قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسكن مهر، ۳۹ هزار واحد ناتمام باقی مانده است

به گزارش مدیرسا البرز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اظهار داشت: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر که از سال ۸۶ شروع شد حالا به جز پروژه های دارای معارض، ۳۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که عمده آنها در مرحله نازک کاری قرار دارند.

اصغر مهرآبادی در جلسه شورای مسکن البرز اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بر این است که پرونده پروژه های مسکن مهر در کشور تا اختتام امسال بسته شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، وی افزود: بر این اساس از استانها درخواست کردیم که با تلاش مضاعف این هدف را محقق کنند.

مهرآبادی اظهار داشت: انتظار می رود که بخش عمده ای از پروژه های مسکن مهر تا اختتام امسال تمام شود.

وی اضافه کرد: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر که از سال ۸۶ شروع شد حالا به جز پروژه های دارای معارض، ۳۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که عمده آنها در مرحله نازک کاری قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با یک همت والا و عزم جهادی می توانیم این پروژه را تکمیل نماییم و نیاز مالی استانها را نیز در این خصوص برطرف خواهیم کرد مشروط به اینکه هر استانی که تعهد خودرا عملی نکند مورد برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

کمتر از هزار واحد مسکن مهر در البرز، نیمه تمام است

عزیزاله شهبازی استاندار البرز هم در ادامه با اشاره به اینکه این جلسه با هدف تسریع در تکمیل مسکن مهر و ایجاد بسترهای لازم جهت اجرای طرح ملی مسکن برگزار شد، اضافه کرد: بر این اساس باتوجه به راهبردهای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و پیگیری های وزیر محترم، در استان اهتمام ویژه ای برای تحقق اهداف این بخش وجود دارد.

وی افزود: البرز سهم به سزایی در تعداد و اهمیت مسکن مهر دارد و می توان گفت در کشور جایگاه ویژه ای دارد بدین جهت نسبت به پیگیری تسریع در تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم جهت رفاه مردم با جدیت اقدام شد.

شهبازی اظهار داشت: جای خرسندی دارد که حالا تعداد واحدهای نیمه تمام به حداقل رسیده و امروز حضور مهندس مهرآبادی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی با هدف سرعت بخشی و تصمیم گیری برای تکمیل کمتر از هزار واحد مسکن مهر در استان است.

وی اضافه کرد: جزئیات موضوعات این امر در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و درباب آن تصمیم گیری شد، تا بتوانیم تا اختتام دولت تدبیر و امید این پروژه بزرگ را تکمیل نماییم.

استاندار البرز افزود: قرار شد شهرداری ها در جهت صدور اختتام کار و ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به مسکن های مهر استان همراهی ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: همین طور ظرف ۴۰ روز آینده جلسه دیگری جهت بررسی روند اقدامات با حضور مهندس مهرآبادی تشکیل می شود.

شهبازی اضافه کرد: دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز نیز باید با سرعت بیشتری نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند و تعهدات خودرا به سرانجام برسانند.

وی اظهار داشت: البرز، استانی مهاجرپذیر است بدین جهت باید در طرح های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر به لحاظ زیرساختی مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: همین طور از مهندس مهرآبادی انتظار می رود که درباب بیمارستان مسکن مهر هشتگرد تدبیر فوری اتخاذ نمایند.

وی اظهار داشت: درباب تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید هشتگرد نیز بررسی های لازم صورت گرفت و تصمیم گیری شد.

منبع: