معاون سازمان هواپیمایی كشوری: قیمت بلیت هواپیما تا آخر نوروز ۱۴۰۰ افزایش نمی یابد

به گزارش مدیرسا معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما برای عید ۱۴۰۰ و ایام نوروز را دارند، اعلام نمود: با عنایت به شرایط کنونی اجازه افزایش قیمت به ایرلاین ها داده نمی گردد و برنامه ای برای آن نداریم.
ابوالفضل جلالی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: گرچه ایرلاین ها باردیگر درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را برای تعطیلات نوروزی پیش رو دارند اما هم اکنون شرایط بگونه ای نیست که امکان چنین تغییرات قیمتی وجود داشته باشد و به هیچ وجه مجوز افزایش قیمت بلیت هواپیما تا بعد از تعطیلات نوروزی صادر نخواهد شد.

وی افزود: اگر شرکت هواپیمایی سقف قیمتی مصوب موجود را برای نرخ بلیت هواپیما رعایت نکند در رصدهای مستمری که داریم متوجه تخلف در این حوزه خواهیم شد و با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اجازه تخلف به شرکتهای هواپیمایی داده نخواهد شد، اظهار نمود: شاید نرخ کنونی بلیت هواپیما با عنایت به شرایط اقتصادی موجود برای ایرلاین ها به صرفه نباشد، اما شرایط کنونی بگونه ای نیست که دیگر امکان افزایش قیمت بلیت هواپیما وجود داشته باشد و نمی توانیم چنین اجازه ای به شرکتهای هواپیمایی بدهیم و برنامه ای برای بالارفتن قیمت بلیت هواپیما نداریم.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در ایام پایانی آبان ماه سال جاری با تصویب شورایعالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما ۱۰ درصد افزایش یافته و محدودیت حداقل قیمت ها از نرخ نامه قبلی (خردادماه ۱۳۹۹) حذف شد که البته مورد انتقاد خیلی از مسافران و مردم قرار گرفت.

منبع: