در گفت وگو با مدیرسا اعلام شد معرفی آزمایشگاه های منتخب برای پیشگیری از ورود مسافران هوایی با PCR جعلی

به گزارش مدیرسا سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام نمود: برای حل کردن مشکل ورود برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی به کشور، مقرر شد تا مسافران تنها از آزمایشگاه های  منتخب مورد تایید وزارت بهداشت نتیجه این آزمایش را برای انجام پروازها آن هم به صورت آنلاین عرضه کنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، چندی قبل محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی نسبت به این مساله که برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی مبادرت به ورود به کشور کرده اند، دستور بررسی این مساله را صادر کرد.
در این راستا مقرر شد تا بررسی این مساله با جلسه مشترک بین سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت گیرد.
محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با ایسنا، درباره نتیجه این جلسه اظهار نمود: مقرر شد برخی از آزمایشگاه ها در کشورهای مختلف شناسایی و معرفی شوند و مسافران برای ورود به کشور تنها از راه آن آزمایشگاه ها تست PCR خویش را انجام دهند تا دیگر این مشکل به وجود نیاید.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از عرضه تست جعلی PCR در جلسه به این نتیچه رسیدیم که بعد از انجام تست توسط مسافر نتیجه آن در سه نسخه به صورت آنلاین ارسال شود که این یکی از آنها برای مسافر یک نسخه برای شرکتهای هواپیمایی و نسخه دیگر برای دفاتر وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.
ذیبخش تصریح کرد: متولی اصلی اجرای این طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حدودا مشابه آن در بعضی از کشورها اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی هم موظف شدند با وزارت بهداشت در این حوزه همکاری کنند و آزمایشگاه های منتخب مورد تایید را در کشورهای مختلف بزودی معرفی خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیش از این بعضی از مسافران نتیجه تست PCR خویش را از راه فتوشاپ تغییر می دادند و با عرضه آزمایش جعلی مبادرت به ورود به ایران می کردند. اما با اجرای این طرح جلوی چنین تخلفاتی گرفته خواهد شد.

منبع: