تحقق كامل برنامه تولید تكلیفی در نفت و گاز غرب

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق تولید صددرصدی برنامه تولید نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در سال ۹۹ اطلاع داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در نشست پیشبینی بهره دهی چاه های میدان های تحت سرپرستی این شرکت در گستره شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برای نیمه نخست سال ۱۴۰۰ که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های تولید نفت و گاز این شرکت به صورت کامل محقق شده است.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای بی وقفه مجموعه کارکنان شرکت نفت و گاز غرب در برداشت نفت از میدان های مشترک در غرب کشور توضیح داد: تا آخر دیماه سال جاری، تولید نفت از میدان های مشترک دهلران و نفت شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ضمن اشاره به انجام تعمیرات اساسی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب اضافه کرد: سال جاری حدود ۷۵ هزار نفر ساعت تعمیرات اساسی در این شرکت رقم خورد که این مقدار تا آخر سال افزایش خواهد یافت و در واحدهای قدیم و جدید دهلران، تأسیسات تنگ بیجار و بخشی از تأسیسات چشمه خوش، تعمیر اساسی انجام شده و آماده تحقق تولید حداکثری است.
حاتمی ضمن اشاره به راه اندازی سیستم تصفیه پساب صنعتی در میدان دهلران و نقش مهم آن در کاهش آلودگی های محیط زیست منطقه اظهار نمود: از مهم ترین اقدام هایی که به لحاظ مخزنی مفید است و در کاهش آلودگی زیست محیطی در دهلران نقش مؤثری ایفا کرد، راه اندازی سیستم پساب در این منطقه بود.
وی اضافه کرد: توسعه فاز دو تنگ بیجار، تکمیل ایستگاه های تقویت فشار چشمه خوش و پایدار غرب و توسعه میدان های حوزه نفت شهر از اهم برنامه های پیش روی این شرکت است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران توسعه میدان های نفت و گاز در غرب کشور را از مهم ترین اولویت های این شرکت در سال آینده دانست و اظهار نمود: با تصویب طرح توسعه میدان های نفتی سامان، دلاوران و سومار در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، توسعه این میدان ها از آغاز سال جدید شروع می شود و با توسعه میدان های حوزه نفت شهر که برای این شرکت بسیار مهم می باشد، شاهد چشم انداز خوبی در این منطقه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: توسعه فاز دوم تنگ بیجار الان در حال انجام می باشد و عملیات زیرسطحی این میدان تا آخر سال جاری تمام می شود و پروژه های بخش رو سطحی هم از جانب پیمانکاران منتخب در حال انجام می باشد، چونکه توسعه فاز دوم تنگ بیجار افزون بر افزایش تولید گاز، تأمین خوراک پالایشگاه گاز ایلام را تضمین می نماید.

منبع: