سفارش رئیس سازمان بورس برای ورود سرمایه گذاران خرد به بورس

به گزارش مدیرسا رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه سال قبل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مستقیم از راه بازار سرمایه، تأمین مالی صورت گرفته، اظهار داشت: مردم در بورس روش غیرمستقیم را انتخاب کنند.

به گزارش مدیرسا به نقل از صدا و سیما، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه یکی از مخاطبان اصلی شعار سال جاری، بازار سرمایه کشور است، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسیر تولید از راه سرمایه گذاری و تجمیع منابع خُرد مردمی برای تشکیل سرمایه واحدهای تولیدی می گذرد و بهترین مسیر برای این کار بازار سرمایه است.
وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال گذشته، تحولات عظیم در بازار سرمایه کشور رُخ داده و حجم تأمین مالی شرکتهای بورسی از راه بازار سرمایه قابل توجه بوده است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی در سالهای اخیر هم از راه افزایش سرمایه و هم از راه انتشار اوراق در جهت تأمین مالی خود اقدام نموده اند و این مسیر امسال با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.
دهقان دهنوی توسعه نهادهای مالی و تقویت ابزارهای تخصصی بازار سرمایه جهت تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی را از برنامه های سال پیش روی سازمان بورس عنوان نمود و اظهار داشت: با افزایش نظارت بر بازار تقویت شفافیت و تقویت جریان اطلاع رسانی شرکت ها به سهام داران بستری فراهم خواهیم کرد تا مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه تشویق شوند.
رئیس سازمان بورس اضافه کرد: استفاده از منابع بازار سرمایه برای همه شرکت ها فراهم است و آنها می توانند با انتشار اوراق بدهی در کوتاه مدت و ورود به بازار سرمایه بعنوان یک مسیر بلندمدت از منابع بازار سرمایه بهره مند شوند.
وی افزود: بازارهای تخصصی ما مثل بورس انرژی و بورس کالا هم در سال پیش رو، در جهت تأمین منابع خرید و فروش، تأمین نهاده ها و فروش کالای واحدهای تولیدی عمل خواهند کرد.
دهقان دهنوی با اشاره به اینکه سال قبل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مستقیم از راه بازار سرمایه، تأمین مالی صورت گرفته است اظهار داشت: این میزان تأمین مالی انجام شده در کشور در مقایسه با دیگر منابع تأمین مالی رقم قابل توجهی است که نشان داده است بازار سرمایه جایگاه در اقتصاد کشور پیدا کرده است.
رئیس سازمان بورس در مورد تخصیص تأمین سرمایه واحدهای کوچک و متوسط هم اضافه کرد: با این هدف ابزارهای تخصیص تأمین سرمایه جمعی به راه افتاده است که کمک خواهد نمود کسب و کارهای کوچک و واحدهای تولیدی متوسط با استفاده از این ابزارهای تخصصی بازار سرمایه منابع موردنیاز خویش را تأمین کنند.
وی در انتهای سخنان خود به سرمایه داران خُرد و مردم سفارش کرد: جهت ورود به بازار سرمایه از روش های غیر مستقیم استفاده کنند و از راه صندوق های سرمایه گذاری در این بازار حضور یابند چون که این صندوق ها مدیریت ریسک بالایی دارند، نوسانات بازار را رصد می کنند و در سهامی که ارزشمندی بالاتری دارند سرمایه گذاری می کنند ازاین رو مردم با سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها می توانند از بازدهی خوب و ریسک کمتری بهره مند شوند.

منبع: