حجت اله صیدی خبر داد؛ رونمایی از شعبه های قرن جدید بانك صادرات ایران

به گزارش مدیرسا مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار داشت: بانک صادرات ایران دهه اول قرن ۱۵ را با روشی دیگری طی خواهد نمود و همچنان بانکی پیشرو باقی خواهد ماند.

به گزارش مدیرسا به نقل از بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی در نشست تبیین و تشریح کلیات برنامه، بودجه و اقدامات کلیدی سال ۱۴۰۰ این بانک با بیان مطلب یاد شده، اظهار داشت: طبق مطالعات سبک زندگی، تغییرات قابل توجهی در این حوزه پدید آمده که پیشرفت در فناوری، تغییرات تکنولوژی و شیوع بیماری کرونا هم به این روند سرعت بخشیده است. در منطق اقتصادی و بازارها، نوع زندگی مردم به صورت عینی، از بعد مالی و اجتماعی حتما با تغییرات قابل توجهی همراه خواهد بود. مردم هر طور که زندگی کنند بانک جایی در کنار آنها حضور دارد و باید خدمات مهمی به آنها عرضه نماید. دریافت، پرداخت، خدمات اعتباری و … باید به نحو متناسبی به مردم عرضه شود. همینطور نقش مهم بانک مدیریت ثروت برای مردم است و این نقش بانک را با تغییرات جدید دشوارتر می کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: حذف تدریجی اسکناس و مسکوک سرعت بالایی به خود گرفته و کارت های اعتباری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. کارت ها هم به مرور حذف می شوند و معاملات و تراکنش ها چند بعدی خواهد شد. شیوه های قبلی به تاریخ پیوسته اند و بانک صادرات ایران باید دهه اول قرن ۱۵ را با شیوه های دیگری طی نماید. نوع درآمد مردم، تغییر سبک زندگی، نوع آموزش، مسافرت و خرید و فروش سبب شده تا شیوه های متفاوتی برای عرضه خدمات بانکی مد نظر قرار گیرد. بانک صادرات ایران در دهه اول این قرن و بین سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ بانکی پیشرو خواهد ماند تا با شیوه های نو به نیازهای روز پاسخ دهد. برای این منظور در بانک صادرات ایران برنامه ای تعریف شده است. بانک برای موفقیت در اجرای این برنامه نیازمند ثبات مالی و سازمانی خاصی است. اصلاح ساختار مالی از سال ۹۷ شروع شده و همچنان با دریافت بخشی از مطالبات از دولت از محل دریافت سهام با ارزش بورسی در واپسین روزهای سال قبل ادامه یافته است. البته این موفقیت ها تنها در چارچوب جذب منابع ارزانقیمت تحقق نیافته بلکه وصول مطالبات و ترکیب بهینه منابع در سالهای ۹۷ و ۹۸ هم در این جهت مؤثر بوده است.
صیدی اظهار نمود: می خواهیم با توسل به امیرالمومنین علی (ع) ۱۱۰ شعبه جدید از میان شعب فعلی را با رویکرد نوین به قرن نو افتتاح نماییم. برای این منظور نیاز است که با دقت و به شکل جدی و همه جانبه عمل نماییم. بدین سان شعب نو پدید بانک صادرات ایران با ماهیت شعب یک بانک جدید قرن پانزدهمی در عید غدیر متولد خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه جدی بانک صادرات ایران امسال ادامه اصلاح ساختار مالی و سازمانی است، اظهار نمود: منظور از اصلاح ساختار سازمانی توانمندتر شدن نیروها و افزایش بهره وری ستاد و صف برای روان تر انجام شدن کارهاست.
وی با اشاره به اینکه تلاش همه کارکنان بانک پارسال باعث وقوع یک شاهکار در جذب منابع برای بانک شد، اضافه کرد: برای افزایش سهم بازار بانک به بالای ۱۰ درصد، برنامه ریزی برای افزایش منابع تا ۵۱۵ هزار میلیارد تومان انجام شده است و با افزایش سهم بانک به بالای ۱۰ درصد، بانک جایگاه مناسب خویش را پیدا خواهد نمود. کاری که از سال ۹۸ با تلاش واحدهای اعتباری شروع شده، بحث زنجیره تأمین مالی است که همه خدمات مورد نیاز مشتریان را پوشش می دهد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همینطور اصلاح ساختار مالی و افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش درآمد عملیات ارزی، کاهش بهای تمام شده پول، کار ویژه بر روی مدیریت نقدینگی و رعایت حد مجاز تسهیلات، تناسب منابع و مصارف، مدیریت منطقی هزینه های عمومی و اداری، عملیات ارزی شعب خارج از کشور و کاهش مطالبات غیرجاری را بعنوان اقدامات اساسی مورد تاکید قرار داد.
وی اراده بانک برای فروش اموال مازاد را هم خاطرنشان کرد و اظهار داشت: اموال و املاک مازاد باید فروخته شده و دارایی های بانک مولد شود و نباید تنها هزینه صرف آنها نماییم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران ارتقای ساختار بانک در سال ۱۴۰۰ را هم یاد شده قرار داد و اظهار داشت: بانک صادرات ایران در موقعیتی رو به رشد است و از نظر ساختاری و نرم افزاری، حرکتی برنامه محور دارد.
وی وجود بسته سیاست های اعتباری و تنوع محصولات در بانک صادرات ایران را تصریح کرد و اضافه کرد: برای عرضه انواع خدمات مالی و بانکی ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی بوجود آمده و همه شرایط برای عرضه خدمات متنوع به مشتریان فراهم است. طرح «محیا» که اخیراً رونمایی گردید و بازتاب بسیار خوبی هم در فضای اقتصادی کشور به همراه داشت، توان بانک را برای وصول مطالبات و احیای واحدهای تولیدی افزایش داده است.
صیدی با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال بسیار مهمی برای ارتقای سهم بازار بانک صادرات ایران بود و باعث شد تا جایگاه بانک تثبیت شده و به سود برسد، از تهیه پیش نویس صورت های مالی سال ۹۹ برای برگزاری موفق مجمع سال مالی گذشته بانک اطلاع داد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: در تلاشیم تا در نیمه اول تیرماه مجمع را برگزار نماییم باآنکه امکان دارد زمان آن قدری به عقب تر هم برود.
صیدی بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات در بانک صادرات ایران تصریح کرد و اضافه کرد: افتخار می نماییم که با رعایت قوانین و مقررات، نرخ سود سپرده، حد پیش دریافت اعتبارات اسنادی ریالی، کارمزدها و بهداشت اعتباری توانسته ایم بانک صادرات ایران را ارتقا دهیم. توجه ویژه به رعایت قوانین و مقررات باعث خواهد شد تا در بلندمدت بانک صادرات ایران برنده باشد.

منبع: