برای افتتاح و بهره برداری چند پروژه عمرانی؛ وزیر راه و شهرسازی فردا به اصفهان سفر می كند

اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از سفر وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره برداری چند پروژه عمرانی در روز سه شنبه به اصفهان اطلاع داد.
علیرضا قاری قرآن با بیان این خبر، اظهار داشت: فردا (سه شنبه -۲۱ اردیبهشت ماه)، وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح پروژه های «فاز اول مسکن محله همت آباد»، «باند دوم مبارکه-بروجن»، «زیرگذر مسکن مهر نائین» و «مرکز تحقیقات قیر و آسفالت» به استان اصفهان سفر می کند.
وی ادامه داد: بازدید از طرح های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در چارچوب چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و راه اندازی محور نائین-طبس از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است. ۲۴ واحد از پروژه مسکن محله همت آباد اصفهان افتتاح می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه همت آباد یکی از مهم ترین پروژه های بازآفرینی در شهر اصفهان است، اظهار نمود: پروژه همت آباد اصفهان، مدل و برنامه ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است، این پروژه با حمایت و اعتماد مردم به خوبی در حال پیشرفت بوده و اولین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت ۲۴ واحد آماده افتتاح است.
وی ادامه داد: حدود ۷۵ هکتار از بافت فرسوده اصفهان در ارتباط با محله همت آباد است. این منطقه از لحاظ موقعیت شهری، جغرافیایی و اقتصادی محله ای خوب و نزدیک به مناطق مرغوب اصفهان است، ازاین رو پروژه بازآفرینی محله همت آباد علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای اسکان شهروندان، دسترسی های بهتری به بزرگراه های اطراف و همینطور عبور و مرور بوجود می آورد.
افتتاح دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، قاری قرآن اظهار نمود: تاسیس مرکز تحقیقات قیر و آسفالت استان اصفهان با هدف استانداردسازی، ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و رویه های جاده ها و بهره گیری از تکنولوژی های جدید برای طراحی بهینه و افزایش طول عمر جاده ها و راه ها از پاییز سال ۱۳۹۹ پایه گذاری شد که با حضور وزیر افتتاح و بهره برداری رسمی می شود.
وی ضمن اشاره به این که دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم در کنار این آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه صنعتی اصفهان مستقر شده است، اظهار داشت: این مجموعه مقرر است در آینده، مناطق مرکزی و جنوب کشور را در زمینه استاندارد و کیفی سازی قیر و آسفالت و استفاده بهینه از آنها در جاده ها پشتیبانی کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های علمی فاخر و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، به همراه امکانات و تجهیزات دفتر منطقه ای اصفهان شاهد ارتقا قابل توجه در کیفیت قیر، آسفالت و رویه های جاده ها خواهیم بود.
افتتاح هفت کیلومتر از باند دوم محور مبارکه-مجلسی-بروجن
قاری قرآن با اشاره به اینکه هفت کیلومتر از پروژه باند دوم محور مبارکه-مجلسی-بروجن در اسفندماه ۱۳۹۹ تکمیل شده و فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود، اظهار نمود: این محور یکی از پر ترافیک ترین و سنگین ترین محورهای مواصلاتی بین استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان های جنوبی کشور است، بنابراین اجرای باند دوم این محور بعنوان پروژه جهش تولید در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب مابقی این پروژه هم در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: مبلغ قرارداد فاز دوم این پروژه ۳۳۰ میلیارد ریال بوده همینطور ابنیه فنی به کار رفته برای این میزان از پروژه شامل سه دهانه پل شش متری، ۱۰ دستگاه آبرو لوله ای، چهار دهانه پل چهار متری و دو دستگاه پل دالی دو متری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اشاره به این که طول این محور حدود ۵۰ کیلومتر است، اضافه کرد: ۴۱ کیلومتر از آن در حوزه راه های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل به منظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداد.
وی تصریح کرد: طی سالهای گذشته حدود ۱۵ کیلومتر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه راه اندازی و مورد بهره برداری قرارگرفته است.
افتتاح محور اصفهان-اردستان در دو باند رفت و برگشت ۱۱ کیلومتری
قاری قرآن با اشاره به اینکه تکمیل پروژه باند دوم اصفهان – اردستان یکی از اولویت های این اداره کل است، اظهار داشت: ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) تکمیل شده و فردا به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: راه اندازی باند دوم محور اصفهان – اردستان، حد فاصل کمشچه تا سه راهی بَغم، به طول ۷۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در پنج قطعه انجام شده و قطعات یک تا چهار این محور در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان کل اعتبار هزینه شده برای زیرسازی این قطعه را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام نمود و اظهار داشت: تکمیل این طرح، حذف سه نقطه حادثه خیز، کاهش مصرف سوخت خودرو و کاهش هفت کیلومتری مسیر اصفهان به اردستان را به دنبال دارد.
افتتاح زیرگذر مسکن مهر نایین
قاری قرآن اظهار نمود: تقاطع غیرهمسطح مسکن مهر نایین در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریق الرضا است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است، اظهار داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکن مهر نایین در اسفندماه ۱۳۹۷ شروع شده بود، اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده تکمیل و در انتهای سال ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث این پروژه بازگشایی شد.
آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۸۵۳ واحد از مسکن ملی استان اصفهان
قاری قرآن اظهار داشت: از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۸۵۳ واحد از مسکن ملی استان اصفهان در شهر جدید بهارستان است که همزمان در ۱۰ شهر دیگر (تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، چادگان، سمیرم و علویجه) جمعا به تعداد یک هزار و ۳۵۳ واحد هم انجام می گیرد.

منبع: