مقام مسئول: حق مسكن كارگران طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد كرد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار اظهار داشت: حق مسکن کارگران در طول ۲۰ سال (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷) تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال گذشته این مولفه ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کوروش یزدان با اشاره به اینکه در طول بیست سال از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد کرده است، عنوان کرد: از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ به صورت متوسط هر ۴ سال یک مرتبه، مبلغ کمک هزینه مسکن افزایش داشته که آخرین رقم مصوب و لازم الاجراء آن به رغم افزایش تورم تا سال ۱۳۹۷ به رقم ۴۰۰ هزار ریال رسید.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اما از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ مبلغ کمک هزینه مسکن از ماهانه ۴۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۷ با ۱۵۰ درصد افزایش به یک میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۸ رسید.
وی خاطرنشان کرد: به همین ترتیب مبلغ کمک هزینه مسکن با ۲۰۰ درصد افزایش به ۳ میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۹ و در سال ۱۴۰۰ هم با ۵۰ درصد رشد به چهار میلیون و پانصد هزار ریال ماهانه افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته کمک هزینه مسکن در مجموع ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: این موضوع، موید همدلی و نگاه کارشناسی نمایندگان دولت و شرکای اجتماعی در شورایعالی کار به منظور افزایش سطح درآمد و توجه به معیشت کارگران بوده است.