معاون وزارت راه و شهرسازی: ۹۰۰ كیلومتر خط ریلی اولویت دار در كشور درحال اجراست

به گزارش مدیرسا اردبیل معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ۹۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور با اولویت درحال راه اندازی است.
عباس خطیبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: از ۱۰ هزار کیلومتر طرح ریلی مطالعه شده در کشور ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر درحال ساخت است که ۹۰۰ کیلومتر آن با اولویت و شتاب مناسب شکل اجرائی به خود گرفته است.
وی با اعلان اینکه تا اختتام امسال ۶۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن در کشور به بهره برداری می رسد، اشاره کرد: راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر جزو پروژه های ریلی اولویت دار کشور است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت متوسط ۷۵ تا ۸۰ درصدی پروژه های ریلی مهم نظیر بستان آباد – تبریز، همدان – سنندج، و اردبیل – میانه اظهار داشت: راه آهن اردبیل – میانه جزو ۸ پروژه ریلی اولویت دار کشور بشمار می رود.
خطیبی به سرعت مطلوب راه آهن اردبیل – میانه در دو سال اخیر اشاره نمود و اضافه کرد: در بخش زیرسازی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد می باشیم و بخش های ایستگاهی راه آهن اردبیل – میانه نیز با پیشرفت ۵۵ درصد در حال انجام می باشد.
وی راه اندازی ۳ ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و میهمان دوست را تصریح کرد و بیان کرد: ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل با پیشرفت ۹۸ درصد در بخش ساختمان و محوطه سازی که در مرحله انجام است در ماه های آتی بصورت رسمی افتتاح می شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی کل زیربنای این ساختمان باارزش را ۴ هزار و ۸۰۰ متر اعلام و اشاره کرد: ایستگاه راه آهن اردبیل یکی از زیباترین بناهای ایستگاهی کشور است که در کنار ساختمان اصلی دارای بخش های تاسیساتی و فنی است.
خطیبی اظهار داشت: در بخش روسازی و ریل گذاری کار با سرعت مناسب به پیش می رود و ۶۱ کیلومتر ریل گذاری در راه راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده است.
وی به نیاز این پروژه به یک هزار میلیارد تومان اعتبار اشاره نمود و اضافه کرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ راه آهن اردبیل – میانه بصورت کامل آماده بهره برداری خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی در آخر از شروع مطالعات راه آهن اردبیل به پارس آباد آگاهی داد و بیان کرد: از سال آینده این پروژه اجرائی می شود.

منبع: