از طرح بیمه كارگران ساختمانی چه خبر؟

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازگشت کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعی برای رفع برخی ایرادات آگاهی داد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتظار داریم همچنان که کارگران روزمزد ساختمانی پای صندوق های رأی می روند، مسئولان نیز واقعیت های جامعه را ببینند و شرایط سخت زندگی کارگران را درک کنند.

هادی ساداتی در گفتگو با ایسنا درباره آخرین خبرها از تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی، اظهار نمود: سه شنبه هفته گذشته، طرح توسط کمیسیون اجتماعی به صحن مجلس عرضه شد ولی به علت آنکه یکسری ایرادات و نقصها داشت و مصوبات آن قاطع نبود هیات رئیسه و نواب مجلس آنرا نپذیرفتند و مجدداً به کمیسیون اجتماعی برگشت تا ایرادات آن برطرف شود.

وی افزود: هم اکنون نقطه نظرات سه جانبه و دیدگاههای بخش کارفرمایی و کارگری و تأمین اجتماعی باید مطرح شود و ما درحال پیگیری طرح هستیم چون دو شوری طرح به شور و مشورت گذاشته شد در حالیکه باید به قید دو فوریت تصویب می شد پس این طرح به کمیسیون اجتماعی برگشته تا پیش پرداخت اولیه صورت گیرد.

ساداتی درباره برگزاری جلسه با کارفرمایان در مورد طرح بیمه کارگران ساختمانی، اظهار نمود: ما با انبوه سازان و کارفرمایان مستقیماً جلسه نداشتیم ولی در ارتباط با مسائل کمیسیون با آنها در ارتباط هستیم و تشریک مساعی داریم. در عین حال دنبال این هستیم که هم شرایط تأمین اجتماعی و هم کارفرمایان دیده شود و مصوبات به نفع جامعه کارگری هم باشد.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ضمن اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هم اکنون مسئله انتخابات را بعنوان یک مساله مهم اجتماعی پیش رو داریم. امروز کارگر یومیه روزمزد پای صندوق های رأی می رود، مالیات می دهد و حق نفس و حیات در این مملکت دارد پس از مسؤلان می خواهیم جامعه را واقعی ببینند نه شعاری و شرایط کارگران و زندگی سخت آنها را درک کنند.