در گفت و گو با مدیرسا مطرح شد وام با سود ۱۸ درصد برای قالیباف نمی صرفد!

مدیرسا: مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر لزوم حمایت مالی از تولید کنندگان و خریداران فرش دستباف اصرار کرد و تحقق بیمه قالیبافان و تامین مسکن آنها از دولت رئیسی را خواهان شد.

عبدالله بهرامی در گفتگو با ایسنا بیمه قالیبافان را یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی بافندگان فرش از دولت سیزدهم عنوان نمود و اظهار داشت: بیمه قالیبافان، قانون و ردیف بودجه دارد و امیدواریم دولت آقای رئیسی در تامین بودجه بیمه قالیبافان که حداقل نیاز واقعی یک قالیباف است، اهتمام و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی تامین مالی تولید کنندگان فرش دستباف را از دیگر خواسته های بافندگان عنوان نمود و اظهار داشت: هم اکنون نرخ سود تسهیلات و منابع مالی کمتر از ۱۸ درصد نیست. برای یک فرش ۶ متری که تولید آن زمان بر است و بین ۹ ماه تا یکسال طول می کشد تا بافته شود ۱۸ درصد نرخ بهره بانکی به شدت بالا است.

بهرامی اشاره کرد: تامین اعتبار در تولید فرش بسیار مهم می باشد. برای بافندگانی که می خواهند تولید انجام بدهند تسهیلات بانکی با نرخ بهره ۱۸ درصد و کوتاه مدت نمی صرفد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف همین طور بر لزوم تامین اعتبار برای پشتیبانی از خریداران اصرار کرد و اظهار داشت: انتظار داریم برای پشتیبانی از تولید داخلی، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار خریداران فرش قرار بدهند که بازار کمی به حرکت درآید.

وی درباره رفع موانع پیش روی قالیبافان اظهار نمود: در زمانی که آقای رئیسی کاندید شده بودند مشکلات و موانع پیش روی قالیبافان را به اطلاع ایشان رساندیم و این موافقت را گرفتیم که اگر بشود هم در بحث مسکن کارگران قالیباف و هم تامین مواد اولیه تولید و حذف موانع داخلی مساعدت کنند که منتظر تحقق این خواسته از جانب ایشان هستیم.

به گفته بهرامی درآمد حاصل از فرش دستباف برای یک خانوار روستایی حایز اهمیت است و در سبد هزینه زندگی، رفاه، امنیت اجتماعی و آموزش او اثرگذار می باشد.

منبع: