با امضای یك تفاهم نامه كلید خورد؛ صندوق كارآفرینی امید به بنگاههای كوچك در مناطق آزاد وام می دهد

مدیرسا: صندوق کارآفرینی امید و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط مستقر در مناطق آزاد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با صندوق کارآفرینی امید عصر امروز با حضور حمیدرضا مؤمنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق ازاد و اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.
در این مراسم نورالله زاده با اعلان اینکه سقف تسهیلات پرداختی در مناطق آزاد ۱۰ میلیارد تومان به ازای هر طرح است، اظهار داشت: به طرح هایی که کمتر از این رقم نیاز به تامین مالی داشته باشند صندوق کارافرینی امید تسهیلات خواهد داد
وی افزود: میزان سرمایه گذاری در پروژه های مناطق آزاد بستگی به منابعی دارد که هر منطقه آزاد بعنوان آورده در صندوق سرمایه گذاری می نماید، ما نیز دو برابر آنرا تامین می نماییم تا بومیان و روستاییان هر منطقه آزاد تحت پوشش قرار بگیرند.
به گفته وی اجرای این تفاهم نامه دو ساله بوده و از زمان اجرائی شدن هر پروژه تا سقف سه ماه تسهیلات مربوطه پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید موضوع تفاهم نامه را پشتیبانی از تولیدکنندگان و کسب و کارهای مستقر در مناطق آزاد عنوان نمود و اظهار داشت: استارت آپ های برگزیده در جشنواره ها طرح های گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی، توسعه زنجیره ارزش کسب وکار و همین طور توانمندسازی جامعه روستایی و خانوارهای دارای کسب و کارهای روستایی در مناطق آزاد از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.
در ادامه این مراسم، حمیدرضا مؤمنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات دبیرخانه شورای عالی برای اجرائی کردن این تفاهم نامه را هم افزایی مناطق بصورت یکجا و تدریجی جهت پرداخت تسهیلات به کسب وکارها و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، همکاری سازمان های مناطق آزاد با صندوق کارآفرینی امید درباب استفاده از پایانه فروشگاهی و انتقال قسمتی از کارهای مالی یا حقوق و دستمزد پرسنل سازمان های مناطق آزاد به صندوق کارآفرینی امید برشمرد و اظهار داشت: سازمان های مناطق آزاد بستر لازم را برای کمک به توسعه بازار فروش محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک مستقر در مناطق آزاد فراهم خواهدنمود ضمن این که این سازمان ها با صندوق کارآفرینی امید درباب دریافت اقساط واریزی شرکت های تولیدی مستقر در مناطق آزاد همکاری خواهدنمود.
به گفته مؤمنی قسمتی از منابع و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این همکاری مشترک از محل منابع سازمان های مناطق آزاد تامین خواهد شد؛ تسهیلات بصورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت کار به متقاضیان دارای شرایط اعطا می شود.

منبع: