وزیر راه و شهرسازی: روند اجرای پروژه خط آهن رشت- انزلی- كاسپین متوسط است

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به رغم هماهنگی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده روند اجرای پروژه اتصال خط آهن رشت- انزلی- کاسپین به متوسط پیش می رود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد اسلامی عصر شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه خط آهن رشت- انزلی – کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: روند اجرای این پروژه با وجود همه هماهنگی و اقدامات انجام شده متوسط است.
وی با اعلان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد زیرسازی طرح انجام شده است، اظهار داشت: در برنامه زمان بندی شده اختتام شهریور امسال زمان تکمیل و بهره برداری از این طرح اعلام شده بود که به سبب وجود برخی موانع این زمان بندی محقق نخواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مصالح مورد نیاز روسازی پروژه نیز آماده است، اضافه کرد: انتظار داریم طی ماه های آتی با همکاری و مشارکت همه دستگاهها این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: امیدواریم این پروژه زمستان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
اسلامی تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین – رشت و اتصال خط آهن رشت- انزلی- کاسپین به شبکه ریلی کشور را دو پروژه مهم در استان گیلان و همین طور طرح های ملی برشمرد و افزود: این دو طرح نقش راهبردی در فعال سازی کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک بوسیله ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا می کند.
وی همین طور به موضوع مبادلات تجاری با اتحادیه اوراسیا نیز اشاره نمود و اضافه کرد: دریای خزر دراین زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می کند و تکمیل و بهره برداری از این خط ریلی در افزایش سهم ایران در مبادلات تجاری جهانی فراهم آورد.

منبع: