تعطیلات كرونائی و گرانفروشی ایرلاین هایی كه بلاتكلیف ماندند

مدیرسا: در صورتیکه بیش از یک ماه از افزایش قیمت بلیت هواپیما از طرف ایرلاین ها می گذرد و طی هفته های گذشته بارها جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری به تعویق افتاده است این دفعه هم تعطیلات شش روزه کرونائی موجب لغو این جلسه شد و معین نیست چه زمانی تکلیف این گرانفروشی و برخورد با متخلفان مشخص می شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، از روزهای نخست تیر ماه، شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی تا حدود ۳۰ درصد زیاد کردند در صورتیکه برای این افزایش نه توضیحی ارائه کردند و نه مصوبه ای از شورای عالی هواپیمایی کشوری در اختیار داشتند. بعد از این افزایش قیمت مسئولان وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری بارها در اظهاراتی اعلام نمودند این افزایش قیمت غیر قانونی می باشد و شرکت های هواپیمایی باید قیمت های خودرا به نرخ مصوب سابق (آبان ماه سال گذشته) بازگردانند، اما این اتفاق تا حالا نیفتاده و تعدادی از ایرلاین ها هنوز نرخ های خودرا بالا نگه داشتند.
چونکه بعنوان مثال قیمت بلیت هواپیما در راه تهران_مشهد که باید حداکثر ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان باشد تا یک میلیون و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفته است و نرخ پرواز تهران -شیراز که حداکثر و بر طبق مصوبه آبان ماه سال قبل باید ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان ارائه شود به ۹۴۲ هزار تومان رسیده است.

در این میان اظهارات و هشدارهای مسئولان دولتی نیز اثرگذار نبود و تنها چند ایرلاین نرخ های خودرا به حالت سابق بازگردانده یا قدری از آن کاستند. سیاووش امیرمکری که طی هفته های گذشته با حفظ سمت بعنوان سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری منصوب گردید طی چند مصاحبه و اظهارنظر اعلام نمود این افزایش قیمت برخلاف قانون است و با گرانفروشان برخورد خواهدنمود. برخوردی که تا حالا خبری از آن نبوده و جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بارها و بارها در هفته های گذشته لغو یا به تعویق افتاده است.
نهایتاً سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی وزیر راه و شهرسازی و ایرلاین های داخلی قرار بود جلسه شورای عالی هواپیمایی را روزگذشته (شنبه) دوم مرداد ماه برگزار کند تا به این وضعیت سر و سامان دهد. اما این جلسه هم برگزار نشد.
برمبنای اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا، تعطیلات کرونائی موجب به تعویق افتادن چندین باره این جلسه شده است اما خواست وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری برخورد با شرکت های متخلف و بازگردادن قیمت هواپیما به نرخ مصوب گذشته است که باید دید این جلسه در هفته جاری برگزار می شود یا آنکه این مشکل طی روزهای آینده به همین شکل باقی مانده و حل آن به دولت سیزدهم واگذار خواهد شد.

منبع: