در گفت و گو با مدیرسا مطرح شد رئیسی جلوی افزایش هزینه ها را بگیرد

یک کارشناس حوزه کار از دولت رئیسی خواست تا جلوی افزایش هزینه ها را بگیرد و در چارچوب برنامه های کوتاه مدت توان معیشتی کارگران را بالا ببرد.

علی اکبر سیارمه در گفت و با ایسنا درباره اقدامات دولت در مورد بهبود وضع معیشت کارگران، اظهار داشت: با عنایت به مسائل و مشکلاتی که الان در جامعه حاکم است، بحث معیشت تمام اقشار بخصوص جامعه کارگری بعنوان یکی از صدمه پذیرترین اقشار جامعه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بنابراین انتظار داریم که دولت افزایش توان و قدرت معیشت خانوارهای کارگری را در دستور کار قرار بدهد.

وی بر ضرورت اختصاص بن خواربار به کارگران تصریح کرد و اظهار داشت: با عنایت به وضع معیشتی کارگران و تأمین کالری و موادغذایی مورد نیاز خانوارهای کارگری ضروریست که بسته های معیشتی و بن خواربار برای کارگران درنظر گرفته شود.

این کارشناس حوزه کار ضمن اشاره به افزایش حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در بحث افزایش دستمزدها سال جاری تحولی را شاهد بودیم که انتظار داشتیم جلوی هزینه ها را بگیرد ولی این افزایش و تحول با تورم منطبق نبود در حالیکه باید بین دستمزد و تورم هماهنگی به وجود بیاید؛ ازاین رو درخواستمان از دولت این است که جلوی افزایش هزینه ها را بگیرد و در چارچوب برنامه های کوتاه مدت توان معیشتی کارگران را بالا ببرد.

وی در انتها با تکیه بر تحقق اجرای عدالت اجتماعی و پیشگیری از فساد ابراز امیدواری کرد: شعارهای دولت رئیسی برای پیشگیری از فساد و اجرای عدالت اجتماعی به نتیجه برسد.

منبع: