مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید خبر داد امهال وام بنگاه های لطمه دیده از کرونا در زمینه فرهنگ

مدیرسا: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر لزوم حمایت مالی از کارآفرینان برای گرفتن سریعتر مجوزها اصرار کرد و با اشاره به اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا بمنظور تثبیت و ایجاد شغل، از امهال وام و تسهیلات تعدادی از بنگاه ها و کسب و کارهای لطمه دیده از کرونا در زمینه فرهنگ و هنر تا آخر سال جاری آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، اصغر نوراله زاده در هفته دولت با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بر لزوم حمایت ملی از کارآفرینان برای گرفتن سریعتر مجوزها اصرار کرد.

وی از پرداخت ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و مشاغل خرد و متوسط آگاهی داد و اظهار داشت: برمبنای هدفگذاری صورت گرفته امسال رقمی معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت می شود که تا حالا ۵۴ هزار طرح از این تسهیلات بهره مند شده و ۷۴ هزار شغل از محل اجرای طرح ها به وجود آمده است.

نورالله زاده درباره ایجاد اشتغال از محل حمایتهای مالی صندوق امسال اظهار داشت: طبق هدفگذاری صورت گرفته تا اختتام امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود که از این محل، علاوه بر ساماندهی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی، زمینه ایجاد مشاغل جدید و تثبیت مشاغل موجود فراهم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر سخن می گفت، افزود: با کمیته ای که در صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده ۱۰۰۰ کارآفرین برتر از میان ۵۴ هزار طرح انتخاب شدند که امروز خدمات آنها مورد تقدیر قرار گرفت.

نورالله زاده افزود: باتوجه به مصوبه دولت درباب کارآفرینان پیشرو، برای کارآفرینانی که پیشرو هستند کارت کارآفرین پیشرو صادر می شود. این کارت مزایایی دارد که بواسطه آن می توانند علاوه بر دسترسی به مسئولان محلی در فرودگاهها از مسیرهای آسان تر عبور کنند و درصدد هستیم از کارآفرینان پیشرو بعنوان مشاورین معتمد صندوق استفاده نمائیم.

وی از ارائه پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش جهت استفاده از کارآفرینان بعنوان مربی مهارتی آگاهی داد و اظهار داشت: این پیشنهاد مورد استقبال واقع شده و برمبنای آن می توانیم با توجه به این که نیمی از جمعیت دانش آموزی در مدارس فنی وحرفه ای تحصیل می کنند برای مهارت آموزی آنها از بین کارآفرینان مربی انتخاب نماییم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همین طور از امهال وام و تسهیلات بنگاههای حوزه فرهنگ و هنر همچون مراکز گردشگری و سینماها که تحت تاثیر کرونا لطمه دیده اند، آگاهی داد و اظهار داشت: باتوجه به شرایط کرونا امسال به رشته های حوزه فرهنگ و هنر و کسب و کارهایی نظیر سینماها، رستورانها و مراکز گردشگری که وام دریافت کرده ولی به سبب تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان بازپرداخت وام را نداشتند، مهلت دادیم.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر همین طور جواد فروغی، پرستار مدال آور المپیک در رشته تیراندازی مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در سخنانی از پیشنهاد صندوق کارآفرینی امید در خصوص راه اندازی یک باشگاه تیراندازی در زادگاه خود استقبال و ابراز امیدواری کرد: از این طریق بتواند زمینه کارآفرینی برای عده ای از کارجویان را فراهم آورد.

منبع: