وزیر جهاد كشاورزی: فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری اصلی ترین پروژه خوزستان است

به گزارش مدیرسا وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان اصلی ترین پروژه خوزستان است که با بهره برداری از آن ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز جمعه در نشست شورای اداری خوزستان اظهار داشت: خوزستان کلکسیونی از نخستین های کشاورزی ایران است و در سرجمع در زمینه تولیدات رتبه یک کشور را دارد.
وی با بیا این که خوزستان ۶۰ هزار میلیارد تومان تولید سالانه محصولات دارد، اضافه کرد: اصلی ترین پروژه استان فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری است که با دستور رییس جمهور نسبت به جمع بندی برای تسریع اجرائی شدن طرح اقدام می نماییم چون اگر از آن غافل شویم شاید زمان اجرائی شدن آن مثل فاز اول تا ۱۵ سال زمان می برد.
وزیر نیرو با اشاره به این که این پروژه برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال زایی دارد و تولید ۱۱۶ هزار میلیارد تومان محصولات کشاورزی سالانه خواهد داشت، افزود: اگر آب تخصیصی را در زمان خود به ما اعلام کنید با الگوی کشت آنرا مدیریت می نماییم تا تولید محصولات کشاورزی در خوزستان با مشکل مواجه نشود؛ بطورمثال سبزی و صیفی کشور در خوزستان تولید می شود و نباید شب عید در بازار با مشکل مواجه شویم.
وی اظهار داشت: الگوی کشت را برمبنای بیلان دشت ها حتما بازبینی می نماییم و برای این کار به کمک وزارت نیرو نیاز داریم برای اینکه با کشاورزی قراردادی و الگوی کشت فضا را مدیریت می نماییم.
ساداتی نژاد با اعلان اینکه در مورد گرد و غبار و آبخیزداری از نظر قانونی اعتبارات موجود را در استان هزینه می نماییم و در صورت وجود دستور ویژه نیز تمکین می نماییم، خبر داد: قیمت خرما در شورای قیمت گذاری بررسی شد؛ همین طور ۱۰ هزار تُن خرمای مازاد در انبار داریم و حالا هم تولیدات جدید دارند.
وی عنوان کرد: در صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره ارزش این استان مشکل دارند و راهکار آن تسهیل امر برای سرمایه گذاران است.

منبع: