در راستای تكمیل سامانه روابط كار محقق می شود شفاف سازی وضعیت قراردادهای کارگران

به گزارش مدیرسا رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تکمیل سامانه جامع روابط کار از جانب وزیر کار را اقدامی مثبت در جهت شفاف سازی نوع قراردادهای کار و به سود جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و اظهار داشت: طرح هایی که در جهت پشتیبانی از کارگران پیشبینی شده ادامه یابد.

فتح الله بیات در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی در وزارت کار در مورد یارانه بیمه کارگران مختص کارفرمایان که وزیر کار از تدوین آن خبر داده، اظهار نمود: این طرح می تواند نوعی طرح تشویقی باشد و انگیزه کارفرمایان را بالا ببرد.
وی افزود: معتقدم که عرضه مشوق ها هم در بحث بیمه و هم مالیات لازم است تا کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه گذاران بتوانند با انگیزه بالا به کار و تولید بپردازند.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اضافه کرد: این طرح که وزیر کار از آن اطلاع داده می تواند طرح بسیار خوبی باشد و بطور قطع مورد استقبال قرار خواهد گرفت به شرطی که نیروهای کار جدید را جذب و نیروهای باسابقه را حفظ کند و در عین حال معافیت های مالیاتی و بیمه ای به معنای واقعی اعمال شود.
بیات همینطور در ارتباط با تکمیل سامانه جامع روابط کار اظهار داشت: این سامانه مزیت های فراوانی دارد و باعث انتفاع کارگران و کارفرمایان از خدمات آن می شود. کارفرمایان و کارگران موظف به ثبت نام و احراز هویت در سامانه هستند و با ثبت اطلاعات کارگران توسط کارفرمایان، قراردادهای کار شفاف سازی و ساماندهی می شود.
به قول وی اگر این سامانه از جانب وزیر کار به صورت کامل عملیاتی شود و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد، وضعیت قراردادهای کار و نوع آنها مشخص می شود.
این مقام مسئول کارگری اشاره ای هم به طرح ها و برنامه های عملیاتی شده در وزارت کار کرد و اظهار داشت: انتظار داریم طرح هایی که در وزارت کار به ثمر رسیده و برای آنها زحمت کشیده شده تعطیل نشود، بخصوص طرح هایی که در جهت پشتیبانی از کارگران پیشبینی شده ادامه یابد و نقاط قوت آنها در نظر گرفته شود.

منبع: