موافقت کمیسیون عمران با کلیات لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی

به گزارش مدیرسا سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با کلیات لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت اطلاع داد.
عبدالجلال ایری در گفتگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون کلیات لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وضعیت حمل و نقل عمومی یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی میزان توسعه یافتگی یک کشور است اما متاسفانه در داخل کشور شاهد مشکلات بسیار زیادی در این عرصه هستیم. بعد از بررسی و بحث پیرامون این لایحه اعضای کمیسیون با کلیات آن موافقت کردند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: همینطور در جلسه امروز کلیات طرح کاهش تعرفه بنگاه های معاملاتی هم مورد بررسی قرار گرفت. ما شاهد می باشیم که وابستگی حق الزحمه ای بنگاه های معاملات ملکی با قیمت ملک زمینه افزایش قیمت مسکن را فراهم می آورد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت اعضای کمیسیون عمران مجلس با کلیات این طرح موافقت کرده و مقرر شد در کمیته مخصوص این طرح به نحوی مورد بررسی و چکش کاری قرار گیرد که رابطه تعرفه بنگاه های معاملاتی با قیمت ملک قطع شده و شیوه دیگری برای دریافت حق الزحمه آنها تعیین شود.
وی ادامه داد: در ادامه کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای کمیسیون با کلیات آن مخالفت کردند.

منبع: