رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛ اشتغال ۶۰۰۰ اردبیلی در بخش صنعت تا آخر سال

به گزارش مدیرسا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: تا اختتام امسال با ایجاد ظرفیت در بخش صنایع فرصت اشتغال ۶ هزار نفر از جمعیت بیکار استان اردبیل فراهم می آید.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: با بهره برداری از ۱۶ واحد صنعتی تا آخر سال، اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت فراهم شده تا برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاران استان به چرخه اشتغال وارد شوند.
وی با اعلان اینکه ۳۰۰ واحد تولیدی در استان شرایط مناسب برای دریافت تسهیلات را دارند، اشاره کرد: پرداخت تسهیلات برای این واحدها بعنوان تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی زمینه رونق و پشتیبانی تولید و اشتغالزایی را مهیا کرده و به صورتی بیش از هر زمان دیگر می توانیم به تقویت تولید باکیفیت و اشتغال با ثبات دست بزنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: در نیمه اول امسال نیز زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعتی فراهم آمده که با در نظر گرفتن پوشش بیمه ای این افراد اشتغال آنها در سامانه به ثبت رسیده است.
صادقی ظرفیت اشتغالزایی در بخش صنعت را چندین برابر حوزه کشاورزی و حتی خدمات توصیف کرد و اضافه کرد: عمده واحدهای تولیدی استان حتی با افزایش ظرفیت تولید اهتمام کردند تا زمینه تحول اقتصادی را در استان و تحقق شعار سال را فراهم آورند که بنظر می رسد این ظرفیت عظیم درحال گسترش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده صنایع درحال تکمیل را با دامنه اشتغال فراوان مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنعت پتروشیمی و محصولات متنوع آن اعلام نمود و افزود: در استان اردبیل با استقرار صنایع نو تلاش شده تا کارآفرینان و سرمایه گذاران بتوانند بخش عظیمی از فرصت شغلی را با نگاه دانش بنیان فراهم و مهیا کنند.

منبع: