استاندار آذربایجان شرقی: تنها ۲۰ درصد از ذخایر معدنی آذربایجان شرقی استخراج می شود

مدیرسا: استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تن ذخایر معدنی آذربایجان شرقی استخراج می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، عابدین خرم در حاشیه همایش ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ نیمه تمام در استان، گفت: اگر این پروژه ها تکمیل شوند قسمتی از مشکلات برطرف می شود و سیاست دولت نیز بر این است که هیچ کار جدیدی شروع نشود، مگر این که پروژه های نیمه تمام تعیین تکلیف شوند.
وی اضافه کرد: دولت، نهضت ملی مسکن را بعنوان پیشران اقتصاد و فعال کردن صنایع مرتبط آغاز نموده و این طرح در هر شهرستان، متناسب با وضعیت مسکن اجرا خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی همین طور بر افزایش ارتباطات منطقه ای استان تاکید کرد و اظهار داشت: رایزنی های لازم در این خصوص انجام شده و بر طبق مأموریتی که از طرف دولت محول شده به دنبال افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.
وی با اشاره به ذخایر غنی معدنی در استان، اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد از مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تن ذخایر معدنی استان استخراج می شود که باید با کار کارشناسی و با لحاظ مسائل زیست محیطی، این حوزه بعنوان یکی از ظرفیت های توسعه استان فعال شود.
استاندار آذربایجان شرقی همین طور با اشاره به این که پیگیر استفاده بهینه از پارک های علم و فناوری استان هستیم، اظهار داشت: باید ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت و معدن افزایش یابد و برنامه ریزی لازم برای تبدیل آذربایجان شرقی بعنوان هاب صادرات فناوری و نوآوری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از موانع اساسی تولید در استان، کمبود زیرساخت های آب، برق و گاز است که رفع مشکلات این حوزه نیز بصورت جدی در دستور کار قرار دارد.
خرّم همین طور با اشاره به این که در زمینه سلامت و بهداشت همچنان با بحران کرونا مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه توزیع مناسب نیروی انسانی در زمینه بهداشت و سلامت رخ نداده و در بعضی مناطق با کمبود کادر درمانی مواجه هستیم که در این عرصه نیز باید اقدام اساسی صورت گیرد.

منبع: