با حكم وزیر اقتصاد؛ مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها انتخاب شد

به گزارش مدیرسا مراسم معارفه مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها با حضور سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزرات امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیئت مدیره این صندوق برگزار گردید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سمیع الله حسینی مکارم رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها در مراسم تودیع و معارفه سید مهدی سدیدی و محمدابراهیم آقابابائی مدیران عامل سابق و جدید این صندوق، قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را یک توفیق الهی برشمرد.
وی افزود: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها این توفیق را دارد که به ۱۴۰ هزار بازنشسته ای خدمت کند که به صورت میانگین ۳۰ سال عمر خویش را در راه خدمت به مردم سپری کرده اند.
حسینی مکارم این صندوق را یکی از عناصر مؤثر در بازار سرمایه و اقتصاد ملی دانست و اذعان داشت: صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها در سالهای گذشته یکی از مجموعه هایی بود که در راه تحقق برنامه های وزارت اقتصاد حرکت کرده و کماکان می تواند به وزارت و دولت یاری رساند.
رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها جوانی را از نقاط قوت مدیرعامل جدید برشمرد و ضمن اشاره به ریسک پذیر بودن جوانان اضافه کرد: آقابابائی دارای تحصیلات و تخصص در رابطه با ماهیت صندوق است و امیدواریم بتواند به صندوق تحرک بیشتری ببخشد.
حسینی مکارم از تلاشهای سدیدی قدردانی نمود و اظهار داشت: تخصص وی در بازار سرمایه و همراهی وی با وزارت اقتصاد برای صندوق بسیار ثمربخش بود و ایشان در دوران خدمت خود برای خودکفایی صندوق در افق بلندمدت تلاش زیادی کرد و توفیقات خوبی داشت.
سرپرست معاونت بانکی وزارت اقتصاد: تکریم و احترام به بازنشستگان بانک ها، اولین مأموریت صندوق
در ادامه عباس مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به عمر ۴۰ ساله صندوق، از آن بعنوان یکی از بازیگران اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و اضافه کرد: اولین مأموریت صندوق تکریم و احترام به بازنشستگان بانکها بعنوان یک جامعه ویژه است و ما هم با عنایت به مشمولین صندوق، نگاه ویژه ای به آن داریم.
وی در ادامه ضمن اشاره به تلاش مدیران صندوق در چندسال گذشته در حوزه ترمیم حقوق مستمری بگیران، آخرین اقدام را ترمیم حقوق دهک های پایین برشمرد که با پیشنهاد صندوق و همراهی بانکها امکان پذیر شد.
سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد، سرمایه گذاری و صیانت از منابعی که متعلق به همکاران سیستم بانکی کشور می باشد را دو کار اصلی صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها ذکر کرد و از همراهی صندوق در کمک به بازار سرمایه، وزارت اقتصاد و دولت تقدیر نمود و در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبتی که در صندوق شروع شده ورود به بازارهای اولیه است که اقدامی ماندگار می باشد و در آینده به صندوق کمک خواهد نمود.
وی با تبریک به آقابابائی، تقویت بدنه کارشناسی صندوق با تمرکز بر نیروهای داخلی صندوق را ضروری دانست.
مرادپور در انتهای سخنان خود از زحمات سدیدی تشکر کرد و با تکیه بر اصل خوش بدرقه بودن در تغییرات مدیریتی اظهار داشت: سدیدی در دوران مسئولیت، بی وقفه کار کرد و پیگیر سرمایه گذاری منابع و هم حقوق مشترکان صندوق بود.
مدیرعامل جدید صندوق: مأموریت برنامه ریزی بر اساس نگاه بین نسلی برای تقویت منابع و دارایی ها
در ادامه محمد ابراهیم آقابابائی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها ضمن تشکر از اعتماد وزیر اقتصاد و مجموعه اقتصادی دولت، از زحمات و دستاوردهای سدیدی در دوران تصدی گری مدیریت تقدیر و به تغییرات بزرگ ۲۰ ماه دوران مسئولیت ایشان اشاره نمود و اضافه کرد: پیش از این هم شاهد نقش آفرینی صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها در مباحث کلان بخصوص در بازار سرمایه بوده ایم و من بعنوان نمونه از نزدیک شاهد شهامت ایشان در بحث سهام عدالت و کمک به بازار سرمایه بوده ام.
وی اضافه کرد: اساسا تلاش می نماییم برنامه های بلندمدت را با تمام توان جلو ببریم و اگر نقصها یا کاستی به ذهنمان رسید، برای تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.
آقابابائی ضمن اشاره به ترجیح نگاه سیستمی و دوری کردن از حواشی خاطرنشان کرد: تکریم و کوشش برای بهبود معیشت بازنشستگان شریف سیستم بانکی در قالب قانون و مقررات و لزوم برنامه ریزی بر اساس نگاه بین نسلی برای تقویت منابع و دارایی های صندوق دو مأموریت اصلی ماست که امیدواریم با عنایت خداوند، تلاش بی وقفه همکارانمان و هم همراهی دلسوزانه وزارت اقتصاد و سیستم بانکی محقق گردد و حضور در این صندوق سبب خیر دنیوی برای بازنشستگان و خیر اخروی برای ما باشد.
مدیرعامل سابق صندوق: لزوم عملکرد جسورانه صندوق ها در نظام تورمی
سید مهدی سدیدی مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها هم اظهار داشت: در این سال ها تمام تلاش ما پیدا کردن مسیری بود که در آن گشایشی اتفاق بیافتد و افتخار می کنم که بتوانم خدمتی بکنم.
سدیدی در ادامه با تشکر از وزرای قبلی و جدید اقتصاد و همینطور مدیران عامل بانکها و کانون های بازنشستگی به علت همراهی با صندوق به عرضه گزارشی از دستاوردهای دوران ۲۰ ماهه مدیریت خود پرداخت.
وی با تبریک به مدیرعامل جدید صندوق و آرزوی موفقیت برای ایشان اظهار داشت: خرسندم از اینکه ایشان هم مدیری از بازار سرمایه هستند و این صندوق عیال واری است که ۱۴۰ هزار نفر از آنها را بازنشسته ها می سازند.
سدیدی ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و فعالیت صندوق ها اظهار داشت: چهار دهه نظام تورمی دو رقمی اجازه نمی دهد که صندوق های بازنشستگی با نُرم عادی کار کنند بلکه باید جسورانه عمل کرد و صندوق ظرفیت های خوبی در این حوزه دارد.
نگاهی به سوابق مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها
شایان ذکر است با حکم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد ابراهیم آقابابائی بعنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها انتخاب شد.
وی علاوه بر تجربه حضور در سیستم بانکی کشور، کارشناس بازار سرمایه و دارای سوابق مدیریتی در نهادهای مالی نظیر شرکتهای سرمایه گذاری و کارگزاری ها است.
آقابابایی پیش از این بعنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه مشغول به خدمت بود و پیش از آن مدیریت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه را بر عهده داشت.
وی دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی است.

منبع: