اخطار نارنجی برای ۲۰ استان با ورود برف و کولاک

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اخطار سطح نارنجی برای ۲۰ استان برای روز چهارشنبه و احتمال بارش سنگین برف و باران در محورهای کوهستانی این مناطق اطلاع داد.
فرهاد مهریاری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: هم اکنون بعد از سامانه بارشی قبلی همه محورهای مواصلاتی، محورهای فرعی و روستایی بازگشایی شدند و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم البته همه اتفاقاتی که در این محورها رخ داد به علت این بود که رانندگان امکانات و تجهیزات زمستانی را همراه خود نداشتند.
وی با بیان اینکه برخی محورهای مواصلاتی در سامانه بارشی اخیر مانند محور اسالم به خلخال و محور چالوس برای ساعاتی بسته شدند، افزود: هم اکنون برپایه پیشبینی های صورت گرفته هواشناسی از امروز (دوشنبه) اخطار نارنجی برای ۲۰ استان اعلام شده است و تا چهارشنبه ادامه دارد البته برودت هوا در این سامانه نسبت به گذشته بیشتر است و مردم باید مواظب لغزندگی محورهای مواصلاتی باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: از همه مردم می خواهیم که با ورود به سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورها آگاه شوند البته محورهای کوهستانی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب استان اصفهان و شرق استان خوزستان احتمال بارش سنگین برف، کولاک و بارش سنگین باران و آبگرفتگی و سیلابی شدن محورها وجود دارد.
مهریاری با بیان اینکه هم اکنون هیچ محوری بسته نیست، اظهار نمود: امکان دارد با هماهنگی پلیس راه و سازمان هواشناسی پیش از پیک بارش در بعضی محورهای کوهستانی، جاده را ببندیم و اجازه ورود ترافیک را ندهیم تا ضمن جلوگیری از بروز اتفاقات خاص و حوادث، بتوانیم محورها را بازگشایی نماییم.
وی اظهار داشت: الان در آماده باش کامل قرار داریم و از امروز سامانه بارشی در محورهای مذکور آغاز خواهد شد و از روز سه شنبه (فردا) بارش برف و باران را در محورهای شمالی همچون چالوس، هراز و فیروزکوه را خواهیم داشت، ازاین رو از همه رانندگان می خواهیم پیش از آغاز سفر ضمن اطلاع از وضعیت جاده و آب و هوا، همه تجهیزات لازم مانند زنجیرچرخ را همراه خود داشته باشند.

منبع: