نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی: نرخ بیکاری در بعضی مناطق سیرجان به صفر رسیده است

به گزارش مدیرسا کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که نرخ بیکاری در بعضی مناطق این شهرستان به صفر رسیده است اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور سیرجان به شهرستان بدون بیکار تبدیل خواهد شد.
شهباز حسن پور در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان و معاون فرماندار، شهردار و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و شرکتهای معدنی و صنعتی شهرستان سیرجان در مورد مسایل پیرامون شهر ثبت جهانی سیرجان با اعلان اینکه ملت ایران بیشتر از ۲۷۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است اظهار نمود: امروز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان اسوه مقاومت و الگوی همه آزادی خواستار در سطح جهان مطرح است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به معرفی کرمان بعنوان پایتخت مقاومت اضافه کرد: در آینده نزدیک راهیان نور سردار سلیمانی راه اندازی می شود تا امکانات و شرایط حضور زائرین سردار دل ها در کرمان فراهم گردد.
او با تاکید بر این که در بیشتر ایام سال ضریب اشغال مراکز اقامتی سیرجان تکمیل است بیان نمود: بزودی با آغاز به کار فاز اول هتل ۵ ستاره سیرجان ظرفیت اقامتی این شهرستان افزایش می یابد.
حسن پور از امکان اعطای تسهیلات به همه سرمایه گذاران صنعت گردشگری استان کرمان از محل تبصره ۱۸ اطلاع داد و تصریح کرد: با پیگیری انجام شده دیگر هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن این نوع از تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در این صنعت در خطه کریمان وجود ندارد.
او خواستار برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شهرستان های سیرجان و بردسیر در محل مجلس شورای اسلامی و صدا وسیما در تهران شد و اضافه کرد: باید بیشتر از پیش ظرفیت ها و توانمندی های این استان در حوزه های مختلف به هموطنان معرفی شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه فرمانداری، شهرداری و سایر شرکتهای معدنی و صنعتی همچون گذشته آماده مشارکت در بازسازی پروژه های مرمتی و بناهای تاریخی شهرستان سیرجان هستند اظهار داشت: باید در تهیه طرح بازسازی و تعبیه معبر عبور زیرساخت های آب، برق و گاز بازار تاریخی سیرجان تسریع تا پروژه بهسازی آن آغاز شود.
او ضمن اشاره به ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان اشاره کرد: هم اکنون در خیلی از نقاط شهرستان سیرجان همچون منطقه بلورد بیکاری به صفر رسیده است که میتوان با ایجاد کارگاه های صنایع دستی در رشته های مختلف در کاهش نرخ بیکاری بخصوص در میان بانوان این شهرستان بیشتر از گذشته گام برداشت.

منبع: