مقام مسئول سازمان بنادر: خط منظم کشتیرانی کانتینری چابهار با ۲ بندر هند برقرار شد

به گزارش مدیرسا سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان (ناواشیوا و کاندلا) برقرار شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی درباره برقراری خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان، گفت: در امتداد برنامه های دولت خدمتگزار در رونق اقتصادی محور شرق و همین طور با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت های عملیاتی بندر چابهار، برقراری خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان (ناواشیوا و کاندلا) با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی مدنظر قرار گرفت؛ بر این اساس، سرویس منظم خط کانتینری با برنامه زمانی تردد ۱۰ تا ۱۵ روزه از مبدا و مقصد بندر چابهار در راه بنادر کشور هند توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام می شود.
به گفته سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان همکاریهای لازم در ارائه مشوق های تعرفه ای در حقوق و عوارض و هزینه های ورود کشتی های کانتینری را به عمل خواهد آورد.
وی با اشاره به این که طبق برنامه زمانبندی، نخستین سرویس کانتینری مورد نظر در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال جاری وارد بندر شهید بهشتی خواهد شد، اظهار داشت: هم افزایی دستگاه های مرتبط و تسهیل فرآیندهای ورود و خروج کالا می تواند در استمرار فعالیت این خط کشتیرانی تأثیر گذار باشد.
اسلامی اشاره کرد: بعد از بهره برداری فاز نخست از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، عملکرد تخلیه و بارگیری بصورت مستمر رو به رشد است، بطوریکه از شروع سال جاری عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار از رشد ۳۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل برخوردار بوده و همین طور تخلیه کالای اساسی نسبت به سال قبل ۶۲ درصد و صادرات غیر نفتی ۱۸۰ درصد رشد داشته است.
مجموع عملکرد بندر چابهار طی ۱۰ ماه سال جاری به بالای ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن انواع کالا می رسد که بندر شهید بهشتی هم به همین صورت نرم های رضایت بخش تخلیه و بارگیری داشته است که می توان به نُرم بارگیری روزانه ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کلینکر صادراتی در مهر ماه امسال اشاره نمود.
هفته قبل؛ افتتاح خط منظم کشتیرانی کانتینری بندرعباس-هند
گفتنی است قبل از این نیز سید محمد رضا احمدی زاده مدیرعامل کشتیرانی والفجر از شرکت های تابعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۵ دی ماه امسال از برقراری خط منظم کانتینری این شرکت در راه بندرعباس به بنادر ناواشیوا، کاندلا و جبل علی در امارات آگاهی داده بود.

منبع: