در گزارش مدیرسا مطرح شد؛ کدام محورهای استان تهران برفی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اظهار داشت: محورهای فیروزکوه، دماوند، هراز، گردنه مبارک آباد، بشم، امامزاده هاشم(ع)، گدوک، آبسرد، شمیرانات و نعلبندان برفی است.
حیدر نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی استان تهران گفت: بارش برف در محورهای کوهستانی استان تهران از بامدادان پنجشنبه شروع شده است و همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: بر این اساس هم اکنون محورهای فیروزکوه، دماوند، هراز، گردنه مبارک آباد، بشم، امامزاده هاشم (ع)، گدوک، آبسرد، شمیرانات و نعلبندان برفی است و در دیگر محورهای مواصلاتی استان تهران نیز شاهد بارش باران هستیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اظهار داشت: باوجود این بارش ها اما با تلاش عوامل راهداری استان تهران، هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی باز است. وی ادامه داد: ۵۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۱۲ اداره راهداری در شهرستان های استان و ۲۸ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تهران درحال آماده باش هستند و ۲۴۰ ماشین راهداری در طول محورهای مواصلاتی درحال خدمات رسانی به هموطنان است. نوروزی سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و سامانه ۷۷۹۰۹۰۸۰ اداره کل راهداری استان تهران را آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان برای وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی استان تهران دانست و اظهار داشت: عزیزان پیش از ورود به محورهای مواصلاتی از وضعیت محورها با خبر شوند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران وضعیت تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان را روان خواند و از هموطنان خواست، از سفرهای غیر ضروری در وضعیت جوی فعلی پرهیز کنند و اضافه کرد: در صورت لزوم سفر در محورهای مواصلاتی شرق و شمال استان تهرانباید خودرو به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشد. وی اظهار داشت: وضعیت بارش برف در سه گردنه گدوک در محور فیروزکوه، گردنه امامزده هاشم (ع) در محور هراز و گردنه بشم در محور فیروزکوه- سمنان شدید می باشد و در صورتیکه هموطنان قصد عبور از این محور را دارند، حتما از پر بودن مخزن بنزین و سالم بودن فنی خودرو خود مطمئن شوند و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند. نوروزی اظهار داشت: عزیزان در محورهای مواصلاتی به سفارش های عوامل راهداری و پلیس راهور عمل کنند و همین طور در محورهای دارای بارش سنگین برف حتما پشت خودرو های راهداری حرکت کنند، تا این خودرو ها جاده را باز کرده و بتوانند تردد کنند، حرکت جلوتر از خودرو های راهداری احتمال وقوع حادثه، ماندن در راه و انسداد محورهای مواصلاتی را بیشتر می کند.