تصمیم جدید دولت برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

به گزارش مدیرسا سرپرست دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام نمود: صادرکنندگان تا آخر سال جاری مهلت دارند به منظور استفاده از روش واگذاری پروانه صادراتی به غیر، اقدام نمایند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمود اسکندری٬ سرپرست دفتر توسعه خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال ابلاغیه ای به سازمان های صمت استانهای سراسر کشور٬ اعلام نموده است که صادرکنندگان مشمول تعلیق تعقیب قضائی ناشی از عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات که تا حالا موفق به ایفای تعهدات ارزی نشده اند٬ بعد از مراجعه به دادیار ذیربط و دریافت نامه تعلیق تعقیب قضائی تا آخر سال فرصت دارند تا بمنظور استفاده از روش واگذاری پروانه صادراتی به غیر، مدارک لازم را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی تحویل دهند.
بر این اساس صادرکنندگان مشمول این ابلاغیه باید تعهدنامه محضری واردکننده واجد ارز٬ مدرک احراز ارز واردکننده٬ درخواست صادرکننده٬ فایل اکسل کوتاژهای صادراتی مصرف نشده سال ۱۳۹۷ و نامه دادیار را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی تحویل دهند.
اسکندری در این نامه تاکید کرده رفع تعلیق کارت های تجاری این گروه مستلزم دستور قضائی و همین طور احراز ارز حاصل از صادرات در کمیته موضوع بند ۲ بسته سیاستی بمنظور انجام واردات از محل صادرات خود خواهد بود.

منبع: