سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر اعلام كرد تشدید کنترل های کرونایی در سفرهای دریایی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود که اقدمات کنترلی و پیشگیرانه کرونایی برای حوزه حمل و نقل دریایی تشدید شده است و از مردم می خواهیم در وضعیتی که شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون در کشور بیشتر شده است از انجام سفرهای غیر ضرور دریایی اجتناب کنند.

حسین عباس نژاد در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: به دنبال شیوع کرونا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در سفرهای دریایی و در حوزه دریایی و بندری تشدید شده است بگونه ای که در زمینه ورود و خروج کشتی ها و کروی شناورها و خدمه بخصوص آن هایی که از کشورهایی با ریسک بالا می آمدند کنترل های لازم را بر مبنای پروتکلهای اعلام شده از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده و می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته و با وجود گسترش واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلاء و مرگ و میر نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه خودمان را قطع نکردیم و ادامه دادیم، اضافه کرد: از زمانی که سویه جدید کرونا به نام امیکرون وارد کشور شد و به پیک ششم وارد شدیم، مجدادا ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط جدیدی را اعلام نمود که بر مبنای آن علاوه بر این که کنترل های قبلی را تشدید کردیم، شرایط جدید برای شناورهای ورودی و خروجی اعمال شد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در زمینه مسافری و گردشگری هم کنترل های لازم انجام می شود و منتظریم ببینیم در ادامه شرایط چگونه پیش خواهد رفت و در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیماتی خواهد گرقت و کاملا تابع آن هستیم.

عباس نژاد در پاسخ به سوالی درباره این که در دوران شیوع کرونای امیکرون چه پروتکل ها و اقدامات سختگیرانه جدیدی در حوزه حمل و نقل دریایی اجرایی می شود، اظهار داشت: در این عرصه سامانه امید درحال راه اندازی است که بر مبنای آن سیستمی را که در دیگر شقوق حمل و نقل هم درحال راه اندازی است، در حوزه حمل و نقل دریایی طی هفته های آتی به صورت کامل به اجرا در خواهد آمد که حرکت جدیدی است.

وی ضمن اشاره به ممنوعیت سفر برای افراد مشکوک و مبتلا به کرونا، افزود: اگر مسافری بخواهد از راه دریا سفری را انجام دهد آیا نباید تست مثبت PCR به نام وی در سامانه ثبت شده باشد چون که از سفر این مسافر جلوگیری خواهد شد، البته پیش این شرایط بگونه ای بود که از همه تست گرفته می شد و آن هایی که تست مثبت داشته باشند یا علایم داشته باشد، نمی تواند با حمل و نقل دریایی به سفر برود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در شرایط کلی سفرهای دریایی در مقاطعی از دیماه و ایام تعطیل اخیر افزایش پیدا کرده بود اما انتشار ویروس امیکرون سبب شد تا سفرهای دریایی به حالت معمول دربیاید و کاهش پیدا کند و از تب و تاب گذشته افتاده است.

همچنین درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی خارجی اعلام نمود: طی روزهای گذشته سفر دریایی از بندر باهنر به بندر شارجه به راه افتاده است اما این سفرها با تشدید اقدامات کنترلی و بهداشتی برای مسافران ورودی و خروجی انجام شده و هیچ نگرانی در این حوزه وجود ندارد و از همه مردم می خواهیم به ما کمک کنند و با همکاری مردم به وضعیتی برسیم که در روزهای نوروز پذیرای مسافران بیشتری در بخش دریایی باشیم. در این حوزه از مردم می خواهیم از سفرهای غیر ضرور دریایی جلوگیری نمایند تا به ثبات و شرایط بهتری برسیم.

منبع: