مدیركل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اعلام كرد آخرین جزئیات شناور پانامایی گرفتار حریق

به گزارش مدیرسا مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت شناور آتش گرفته پانامایی در حوالی بندر دیر اعلام کرد: حریق به صورت کامل اطفاء شده و خدمه این کشتی درحال بازگشت به شناور خودشان هستند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، عصر روز شنبه شناور پانامایی که بندر امام را ترک کرده بود در ۳۰ مایلی بندر دیر گرفتار آتشسوزی شد و سازمان بنادر برای اطفاء آن به محل اعزام شد.

نادر پسنده -مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفتگو با ایسنا در اینباره اظهار داشت: هم اکنون با سرعت و دقت موفق به اطفاء حریق شدیم تا از حادثه ای تلخ و بزرگ تر جلوگیری نماییم، ازاین رو در وهله نخست ۱۷ نفر از خدمه این شناور را که ملیت های مختلفی داشتند نجات دادیم و به بندر دیر منتقل کردیم و در آنجا رسیدگی ها و مراقبت های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ خطری این شناور را تهدید نمی کند، اضافه کرد: الان خدمه شناور پانامایی بعد از آرام تر شدن دریا درحال بازگشت به شناور خود هستند تا برای چگونگی تعمیرات آن تصمیم گیری کنند اما این که تعمیر شناور خویش را در ایران انجام دهند یا در همان محل آتشسوزی که لنگر انداخته اند تصمیمی است که صاحبان و مالک کشتی باید بگیرند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پرسنل و متخصصان سازمان بنادر در بندر دیر با وجود طوفانی بودن دریا و این که ارتفاع موج تا بیشتر از سه متر هم بالا آمده بود این کار را استفاده از تجهیزات کامل و شناورهای آتش خوار با موفقیت انجام دادند چون که انسان دوستی حکم می کرد در این شرایط به شناور پانامایی کمک نماییم و اجازه ندهیم اتفاق بدتری بیافتد.

منبع: