افزایش سوددهی بزرگ ترین تراشه ساز چین در اوج تحریم های آمریکا

به گزارش مدیرسا افزایش تقاضای تراشه(قطعات الکترونیکی) در سطح جهان سبب شد که بزرگترین شرکت تراشه ساز چین با سوددهی قابل توجهی روبرو شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، شرکت بین المللی تولید نیمه هادی (SMIC) بزرگترین سازنده تراشه چین در بحبوحه کمبود جهانی تراشه و افزایش تقاضا میزان افزایش درآمد و سود خود پارسال میلادی را منتشر نموده است.
بر اساس گزارش مالی سالانه که این شرکت پنجشنبه هفته گذشته انتشار یافت، فروش تراشه و قطعه این کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ با رشد ۳۹ درصدی روبرو بوده و به رکورد ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.
سود حاصل از فروش قطعه یا تراشه این شرکت چینی پارسال ۱.۴ میلیارد دلار بود که تقریباً چهار برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده است.
این رکورد در حالی به دست آمده که بزرگترین قطعه ساز (تراشه ساز) چینی با تحریم های ایالات متحده روبرو بوده است، از سوی این شرکت اعلام نموده این تحریم ها سبب توسعه فناوری پیشرفته در شرکت شده است.
کمبود جهانی تراشه (قطعه) و تقاضای شدید برای تولید داخلی آن فرصتی بی نظیر را برای شرکت چینی به ارمغان آورد، در حالیکه محدودیت های ناشی از تحریم موانع زیادی را برای توسعه این شرکت بوجود آورده بود.
بزرگترین شرکت تراشه ساز چین رقیب شرکت هایی مانند TSMC تایوان و سامسونگ کره جنوبی است، اما فناوری این شرکت چینی چندین نسل عقب مانده بود.
دو اقتصاد بزرگ جهان، ایالات متحده و چین، برای تسلط بر فناوری های کلیدی، همچون تراشه های نیمه هادی ها، رقابت سختی را در سطح جهان دارند. با این وجود چین به صورت قابل توجهی از ایالات متحده در توسعه صنعت ساخت تراشه عقب تر است، به صورتی که شرکت تراشه های نیمه هادی چین می خواهد فناوری های خویش را بومی سازی کرده و از خارج خصوصاً آمریکا واردات نداشته باشد.
دولت ها در سرتاسر جهان تلاش می کنند تا تولید تراشه (قطعه) داخلی را تقویت نمایند، بعد از آنکه کمبود جهانی قطعات به صنایع خودرو و صنایع الکترونیک صدمه زد.