سرپرست دانشگاه صنعتی شریف: نگران بیکاران جامعه باشیم!

مدیرسا: سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که ما باید نگران بیکاران جامعه باشیم اظهار نمود: یکی از راه های پیش گیری از مهاجرت نخبگان جامعه ایجاد شغل با شرایط خوب و درآمد مناسب می باشد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، دکتر جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در دوازدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: اگر به کار بعنوان یک هدف بنگریم بیراهه نرفتیم ولی باید گفت هدف از زندگی فقط کار نیست هدف تعالی ابعاد انسانی است و اگر ما بتوانیم بدین وسیله ابزاری باشیم در جهت به تعالی رساندن انسان ها، بزرگترین و اصلی ترین رسالت انسانی خودرا بجا آورده ایم.
وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف باید کارآفرین تربیت کند. کارآفرینانی که علاوه بر کوشش برای گذران امورات خود تیم هایی جهت ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد تشکیل دهند تا بتوان افراد بیکار جامعه، خصوصاً افراد تحصیل کرده ی بیکار را جذب کرد. هر فردی که بصورت خدادادی دارای استعداد برتری است تکلیف بیشتری در این راستا بر عهده او است.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز پذیرای بازدید کنندگان و کارجویان است ما باید نگران بیکاران جامعه باشیم باید با ایجاد فرصت هایی از قبیل برگزاری این نمایشگاه در جهت رفع معضل بیکاری در جامعه تلاش نماییم.
دکتر جلیلی با اعلان اینکه یکی از راه های پیش گیری از مهاجرت نخبگان جامعه ایجاد شغل با شرایط خوب و درآمد مناسب می باشد، اشاره کرد: یکی از مهم ترین راه های تولید انگیزه در میان جوانان ایجاد حس اثرگذاری است، این حس اثرگذاری است که موجب می شود نخبگان و فارغ التحصیلان ما پروژهای پیچیده کشور را با احساس مسئولیت بیشتری حل کنند تا ما نیازمند دخالت بیگانگان در این خصوص نباشیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در آخر اظهار داشت: به کارآفرینی افتخار می نماییم. ما تا به امروز ۱۲ نمایشگاه کار برگزار کردیم و امیدواریم یکصد و بیستمین نمایشگاه را هم برگزار نماییم. باید اَبَرکارآفرین تربیت نماییم و علیرغم این ابرکارآفرینان به خود ببالیم.
در ادامه آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف، دکتر طالبی سرپرست دفتر سیاست گذاری، برنامه ریزی، توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم، به برنامه های تدوین شده درباب کاریابی و اثربخشی فارغ التحصیلان و دانش آموخته گان در این وزارت خانه اشاره نمود.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: امیدوار هستم که برگزاری نمایشگاه کار استمرار یافته و هر ساله باکیفیت بهتر و وسعت بیشتری ادامه یابد.
از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه، امکان ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان، ارائه فرصت های شغلی، امکان معرفی و ارتقای برند کارفرمایی، تسهیل پروسه جذب و استخدام سازمان ها، آشنایی با مهارت های مورد نیاز کارفرمایان و شناسایی استعدادها و علایق کارجویان است.
دوازدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف امروز یک شنبه اول اسفندماه شروع به کار کرده و تا روز سه شنبه ۳ اسفندماه از ساعت ۸: ۳۰ الی ۱۷ پذیرای کارجویان خواهد بود. بازدید از نمایشگاه کار برای عموم افراد (دو دوز واکسن زده) آزاد و رایگان است.
این نمایشگاه بامداد امروز یک‎شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۰ با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، در این دانشگاه شروع به کار کرد.
دوازدهمین نمایشگاه کار با ایجاد فرصت های شغلی در زمینه های؛ فنی و مهندسی، مدیریت و بازاریابی، مالی، هنر و گرافیک، علوم ارتباطات و موقعیت های شغلی وابسته به علوم پزشکی و تجربی، در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.
علاقه مندان می توانند جهت حضور، در وب سایت این نمایشگاه به آدرس http: //jobfair.sharif.ir ثبت نام کنند.