رئیس سازمان بورس: دامنه نوسان معاملات بورس سال آینده افزایش می یابد

به گزارش مدیرسا رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: برنامه این سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است؛ اما ناگفته نماند که اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازار دارد.

به گزارش مدیرسا به نقل از بازار سرمایه، مجید عشقی درباره این که آیا بتازگی تصمیمی درباب برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری گرفتن شده یا خیر؟ اظهار نمود: هنوز تصمیم نهایی درباب برگزاری مجدد انتخابات اعضا هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی گرفته نشده و الان در کارگروه زیر مجموعه شورای عالی بورس درحال بررسی است و در صورت تصویب بطور رسمی اعلام خواهیم کرد.
برنامه سازمان بورس افزایش دامنه نوسان در سال آینده است
وی در ادامه درباب آخرین تصمیمات بمنظور افزایش دامنه نوسان، اظهار داشت: هم اکنون مصوبه قطعی هیئت مدیره سازمان در ارتباط با تغییرات دامنه نوسان معین نمی باشد، اما برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است، ناگفته نماد اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازار دارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیئت مدیره سازمان خواهد بود.
موافق راه اندازی معمالات آتی انرژی هستیم
در ادامه عشقی درباب تأثیر راه اندازی معاملات آتی انرژی بر بدنه اقتصاد کشور اظهار نمود: اجرای معاملات آتی بر محصولات کالایی، نوسان قیمت کالاها را برای سرمایه گذاران و معامله گران قابل پیش بینی می سازد تا آنها بتوانند ریسک های موجود را کنترل کنند.
وی بیان کرد: امید می رود با اجرای معاملات آتی بر حامل های انرژی شاهد اتفاقات خوبی در بحث صادرات باشیم.
رئیس سازمان بورس اشاره کرد: حالا بطور قطع نمی توان اظهار داشت که با اجرای معاملات آتی انرژی، بازار کالایی ما بعنوان مرجع هاب مشخص می شود یا خیر، برای اینکه این مساله به میزان استقبال فعالان و سرمایه گذاران از این ابزار بستگی دارد برای اینکه باید از این ابزار برای کالاهای دیگر نیز بهره گرفته شود.
۹۵ درصد سود سهام عدالت به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز شد
عشقی در پاسخ به این پرسش که هم اکنون چه میزان از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده؟ اظهار داشت: مطابق آمار تا کنون بیش از ۹۵ درصد از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده، امید می رود که سر موقع پرداخت گردد.
وی بیان کرد: هم اکنون فقط چند شرکت هستند که به جهت کمبود نقدینگی یا افزایش سرمایه موفق به واریز سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی نشدند که درحال پیگیری امور آنها هستیم.
فعلاً خبری از کاهش کارمزد کارگزاری ها نیست
رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده کارمزد کارگزاری ها کاهش خواهد داشت یا خیر؟ بیان کرد: از آنجا که در سال قبل میزان کارمزد کارگزاری ها کم شد و قسمتی از این مبالغ به حساب صندوق توسعه بازار تزریق می شود به همین خاطر درحال حاضر تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

منبع: