از سوی معاون وزیر صمت مطرح شد؛ آغاز طرح فروش شفاف اصناف با حمایت وزارت صمت

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه به دنبال محقق شدن فروش شفاف در زمینه های مختلف است و از واحدهایی که به طرح ورود کنند، حمایت خواهدنمود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، علیرضا شاه میرزایی عصر امروز یکشنبه ۲۲ اسفند در مراسم افتتاح اولین فروشگاه زنجیره ای لوازم و قطعات یدکی خودرو که خدمات و کالاهای خودرا با ۵ درصد سود عرضه می کند، اضافه کرد: دراین زمینه با بیان فراخوانی از همه واحدهای صنفی خصوصاً در زمینه های لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، پوشاک و غیره دعوت به عمل آمده است تا خرید شفاف در زمینه های مختلف اتفاق بیفتد.
وی اشاره کرد: حمایت هایی که وزارت صمت می تواند در موضوع فروش شفاف داشته باشد، در بحث مجوزها، همین طور هماهنگ کردن تولیدکنندگان در پشتیبانی از این حرکت خواهد بود.
شاه میرزایی با اشاره به طرح درج قیمت تولیدکننده، اظهار نمود: در این طرح برای هر گروه کالایی سقف سودی محاسبه شده است، بطوریکه در زمینه لوازم یدکی خودرو این سقف (به معنای فاصله قیمت تولیدکننده تا خرده فروشی) نباید بیش از ۲۰ درصد باشد.
وی با اشاره به افتتاح اولین فروشگاه زنجیره ای لوازم و قطعات یدکی خودرو که سود فروش خودرا ۵ درصد اعلام نموده، گفت: این مساله نشان میدهد هدف گذاری صاحبان این کسب وکار ارائه خدمات درست به مشتریان است. همین طور حذف واسطه در این واحد اتفاق افتاده که یکی از موارد اصلی مطرح در فروش شفاف است.
معاون وزیر صمت اشاره کرد: باید بتوانیم سود را از ارائه خدمات درست به مردم و ارائه کالاهای کیفی به دست آوریم.
وی اشاره کرد: انتظار می رود این مجموعه به مباحث امداد خودرو و تعمیرات خودرو نیز متصل شود و همه اینها می تواند در قالب یک سامانه جامع اتفاق بیفتد.
به گفته این مقام مسئول ارشد در وزارت صمت، استفاده از سامانه های اینترنتی که می تواند منجر به ارتقای راندمان و کارایی خدمات شود یکی از برنامه های مشخص وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
فرمانده پلیس فاتب: کشف انبار هزاران قلم لوازم یدکی قاچاق خودرو در تهران
همچنین در این مراسم، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: نبود اجناس و قطعات و لوازم یدکی خودرو ها با قیمت و کیفیت مناسب، همچون مشکلات جدی در این بخش است.
وی بیان داشت: وجود چنین فروشگاه هایی که اجناس را از مرکز اصلی گرفته و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان می گذارند، سرآغاز حرکت خوبی برای مدیریت استاندارد قطعات و لوازم یدکی است.
سردار رحیمی از کشف انبار بزرگی از اجناس تقلبی با مارک خارجی در ماه های گذشته آگاهی داد و اظهار داشت: امسال بیش از ۳۸۰ هزار قلم کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو و الکتروموتورهای صنعتی کشف شده است.
وی تصریح کرد: همین طور تا حالا چندین انبار که انواع جلد و کارتن های بسته بندی لوازم یدکی خودرو را چاپ می کردند و به هیچ عنوان جنس تقلبی از جنس اصلی قابل تشخیص نبود، کشف شده و چندین باند نیز منهدم شده که بصورت شبکه ای این اجناس در داخل کشور توزیع می کردند.
سردار رحیمی اشاره کرد: اجناس تقلبی ارتباط مستقیم با جان و سلامت مردم دارند و وجود چنین فروشگاه هایی کمک بزرگی به کنترل و نظارت پلیس بر این اقلام است.